دانشگاه آزاد اسلامی تلفیقی از کلاس‌های برخط و حضوری را اجرا می کند

بندرعباس – ایرنا – رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه آماده شده تا در صورت استمرار شرایط کنونی ناشی از شیوع بیماری کرونا طرح ۱۲+۴ را برای آغاز سال تحصیلی به اجرا بگذارد.

محمدمهدی تهرانچی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بندرخمیر، کلنگ زنی مدرسه‌ها سما بندرخمیر و پژوهشکده تحقیقاتی تالابی مرکز خمیر با تاکید بر تبعیت از ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: بر این اساس این طرح ۱۲ جلسه از کلاس‌های درس دانشجویان به صورت برخط (اینترنتی) و ۴ جلسه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: کلاس‌های حضوری با گروه‌های کوچک پنج تا هفت نفره دانشجویان و پس از برگزاری سه هفته آموزش اینترنتی برگزار خواهند شد.

وی اضافه کرد: زمان حضور دانشجویان در دانشگاه به گونه‌ای تنظیم و توزیع می‌شود که بتوانند بهترین بهره را از کلاس‌ها برده و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

تهرانچی ادامه داد: آموزش عمیق را در آموزش برخط (اینترنتی) دنبال می‌کنیم تا ثمره بهتری نصیب دانشجویان شود.

دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خمیر در زمینه تالاب فعالیت می‌کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک مردم در احداث دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خمیر بیان داشت: نمی‌شود دانشگاه با ظرفیت و امکانات مردم ساختمان سازی کرده اما متناسب با نیاز به مردم خدمات ندهد و یا اینکه با امکانات آنان ساخته شود اما با فرهنگ‌شان کاری نداشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: ماموریت مرکز خمیر از میناب متفاوت بوده و بایستی براساس زیست بوم محل استقرار خود فعالیت کند.

تهرانچی با اشاره به تالابی بودن شهر بندرخمیر خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خمیر نقطه‌ای از شبکه این دانشگاه است که در زمینه تالاب فعالیت می‌کند و دارای ۲ دانشکده شامل دانشکده تالاب و دانشکده مهارت و کارآفرینی می‌شود.

وی بیان داشت: شبکه دانشگاه آزاد اسلامی با افزون بر یک میلیون دانشجو، ۸۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۲۲ هزار عضو هیات علمی از شعبه بندرخمیر استفاده می‌کند و به آن خدمات می‌دهد.

دانشگاه‌ها باید به زیست بوم محل استقرار خود توجه داشته باشند

تهرانچی تأکید کرد: الگوهای رهای از زیست بوم رشد نمی‌کنند و به موفقیت نمی‌رسند، بنابراین دانشگاه از ابتدای شکل‌گیری در هر منطقه بایستی براساس نیازها و شرایط محیط پیرامونی خود گام بردارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی اجتماعی بوده و در مسیر آموزش و فناوری و پژوهش به نیازها و خواسته‌های مردم توجه دارد.

 احداث ساختمان آموزشی اداری دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خمیر با زیربنای ۲ هزار و ۱۲ متر و ۳۵ میلیارد ریال سرمایه هزینه شده در سال ۹۴ آغاز شده و در سال ۹۸ آماده بهره‌برداری شد.

همچنین کلنگ پژوهشکده تحقیقاتی تالابی مرکز بندرخمیر در این روز کلنگ زنی شد که برای احداث آن ۱۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و دارای حوضچه‌های متعدد در زمینه تحقیقاتی و آزمایشگاهی خواهد شد.

کلنگ احداث چهار مدرسه‌ سما نیز در بندرخمیر به زمین زده شد که در مقاطع دبستان و متوسطه اول احداث می‌شوند و هر مدرسه ۶ کلاس خواهد داشت.

برای احداث این مدارس ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha