۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰
کد خبر: 84033963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 شناسنامه‌های قدیمی همچنان اعتبار دارند

اردبیل_ایرنا_ مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت:شناسنامه‌های طرح قدیم برای انجام امور اداری و هویتی همچنان دارای اعتبار و ارزش سابق هستند.

شهرام رسولی  روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۷۰ درصد شهروندان استان اردبیل  موفق به تعویض شناسنامه‌های قدیمی خود شده و با توجه به ادامه تعویض شناسنامههای قدیمی این شناسنامه‌ها دارای اعتبار بوده و برای انجام کارهای اداری و هویتی مورد قبول همه دستگاه‌های اجرایی وارگان‌های دولتی و نهادها است.

وی با توصیه به شهروندان استان برای تعجیل در تعویض شناسنامه‌های قدیمی بیان کرد: هم‌اکنون صدور شناسنامه‌های جدید در سریعترین زمان  و در کمتر از ۴۸ ساعت  صادر می‌شود.

او با بیان اینکه بیش از ۶۵ دفتر پیشخوان در استان به منظور دسترسی آسان مردم به خدمات مختلف فعال هستند،اظهار کرد: ارائه خدمات بموقع و کاهش زمان حضور مردم در ادارات و دفاتر پیشخوان از برنامه‌های ثبت احوال استان است. 

رسولی درباره اسناد هویتی و صدور شناسنامه مکانیزه در استان گفت: با راه‌اندازی سامانه استعلام هویتی در ادارات و حذف کپی مدارک  در مکاتبات نظام اداری گام بزرگی در جهت خدمت به مردم برداشته شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه افراد فاقد کارت ملی هوشمند از دریافت خدمات دولتی و عمومی محروم می‌شوند، افزود:در حال حاضر برای ۹۰ درصد از جمعیت استان اردبیل کارت ملی هوشمند  صادر شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون برای ۹۲۲ هزارو ۲۲۱ نفر از جمعبت واجد شرایط برای دریافت کار ملی هوشمند استان اردبیل پرونده صدور کارت ملی هوشمند تشکیل شده که این تعداد بیش از ۹۰ درصد جمعیت اتان را شامل می‌شود.

او گفت: امسال هفت هزارو ۸۶۶ مورد ولادت،  سه هزار ۸۷۵ مورد واقعه فوت ، پنج هزارو ۷۶۳ مورد ازدواج و یک هزار و ۳۹۳ مورد طلاق ثبت شده  که در مقایسه با زمان مشابه پارسال تفاوت قابل توجهی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha