۱۸ درصد از قانون بهبود فضای کسب و کار اجرا شده است

مشهد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: از زمان تصویب قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در سال ۱۳۹۱ تاکنون فقط ۱۸ درصد آن اجرا شده است.

غلامحسین شافعی عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای صنعتی نمونه خراسان رضوی افزود: تا زمانی که قانون‌گریزی در کشور وجود داشته باشد، پیشرفت در حوزه تولید نیز میسر نخواهد شد.

مشکلات کنونی در کشور نیازمند مدیریت صحیح است و تا زمانی که تعریف درستی از تولید نشود، شاهد خام فروشی یا مونتاژ شدن تولیدات صنعتی خواهیم بود.

وی ادامه داد: مشکلات مربوط به نرخ ارز در کنار تحریم‌های ظالمانه، کمر تولیدکننده را شکسته است و تا زمانی که اتحاد بین بخشهای دولتی و خصوصی نباشد، نمی‌توان نسبت به رشد در تولید خوش بین بود.

رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: مشکلات بسیاری در مسیر تولید وجود دارد و برای رفع موانع و رسیدن به نقطه مطلوب فقط همدلی مسوولان با تولیدکنندگان ثمربخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است، اظهار امیدواری کرد در نگارش این برنامه از تجربه و نظرات نخبگان اقتصادی و تولیدکنندگان خبره بهره گرفته شود.

جهش تولید به معنای اصلاح روش کار است

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این مراسم گفت: جهش تولید به معنای تغییر اصلاح و روش کار است و تولیدکنندگان در ایام شیوع کرونا غیرممکن‌ها را ممکن کردند.

عبدالوهاب سهل‌آبادی با بیان اینکه چرا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همه چیز را شفاف اعلام نمی‌کند؟ افزود: رهبر معظم انقلاب امسال را  سال "جهش تولید" نامگذاری کردند و جهش تولید به معنای تغییر اصلاح و روش کار است.

وی با اشاره به فشار ناشی از عدم ثبات نرخ ارز و تحریم‌های ظالمانه بر تولید ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مهمترین وزارتخانه کشور است اما چندین ماه است که وزیر ندارد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به حضور موثر و حمایت کننده تولیدکنندگان در تامین نیازهای مقابله و پیشگیری از کرونا گفت: تاکنون آمار مبتلایان به کرونا در واحدهای تولیدی بسیار اندک بوده است.

وی افزود: قرار بر این بود اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی از محل درآمدهای حاصله، تشکلهای اقتصادی را اداره کنند اما از این درآمدها ، مبلغی به خانه‌های صنعت در کشور اختصاص نیافته است.

ایجاد ۵۸ هزار شغل جدید در خراسان رضوی  

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پارسال ۵۸ هزار شغل جدید در این استان ایجاد شد که این عدد معادل ۱۳.۶ درصد از فرصتهای شغلی ایجاد شده در کشور است.

حسن حسینی افزود: این میزان فرصت شغلی در شرایط سخت تحریم و اختیارات محدود مدیران استان ایجاد شده و لازم است به توانمندیهای نیروهای انسانی در حوزه مدیریتی استان توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به مشکلات بخش تولید بویژه در حوزه نرخ ارز ادامه داد: با اینکه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای گشودن گره‌های تولید در استان فعال است اما اقدامات آن آنچنان که باید موثر نبوده است و لازم است ستاد رفع بحرانهای اقتصادی در استان ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha