۵ هزار تن از محرومان خراسان شمالی بیمه شدند

۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۱۵
کد خبر: 84035529
۵ هزار تن از محرومان خراسان شمالی بیمه شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۵ هزار تن از نیازمندان استان در هفت سال گذشته زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مجموع هزینه‌کرد انجام شده برای این مددجویان بیمه شده استان در دولت تدبیر و امید را افزون بر ۴۹۰ میلیاد ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به پرداخت سالانه ۱۴ میلیون ریال حق بیمه تامین اجتماعی برای هر یک از مددجویان، اظهار داشت: پارسال ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بیمه ۲ هزار و ۲۹ نفر از مددجویان پرداخت شده است.

الهی راد افزود: تاکنون ۲۳۱ نفر از مددجویان نیز از مستمری تامین اجتماعی بهره مند شده اند که از این تعداد ۱۶۰ نفر بازنشسته و بقیه افراد ازکارافتاده و فوتی بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هزار و ۳۶۰ نفر از مددجویان استان مشمول بیمه روستایی و عشایری هستند که سالانه برای هریک از آنان سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال حق بیمه پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به ارائه کمک به بیماران صعب العلاج برای تامین تجهیزات پزشکی، خاطرنشان کرد: در طول دوران دولت تدبیر و امید بیش از ۳۳ میلیارد ریال برای تجهیزات پزشکی و فرانشیز ۴ هزار و ۸۹۱ نفر از مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: این نهاد هم اکنون نیز هزار و ۷۱۸ بیمار صعب‌العلاج و خاص استان را به صورت ویژه زیر پوشش حمایتی خود دارد که در این بین برای نگهداری ۳۲۳ بیمار زمین گیر، ماهانه یک میلیون ریال به عنوان کمک هزینه نگهداری به خانواده هر یک از این افراد داده می شود.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha