۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲
کد خبر: 84036942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۳ هکتار زمین ملی در خراسان رضوی رفع تصرف شد

۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲
کد خبر: 84036942
۱۰۳ هکتار زمین ملی در خراسان رضوی رفع تصرف شد

مشهد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی گفت: ۱۰۳ هکتار زمین ملی از ابتدای امسال تاکنون در نقاط مختلف این استان از دست افراد متخلف رفع تصرف شده است.

به گزارش روز یکشنبه اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان رضوی سرهنگ بهرام خسروی ارزش اقتصادی این سطح زمین ملی آزاد شده را دو هزار و ۹۶۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی ادامه داد: هدف فعالیت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی که برای نخستین بار در سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد جلوگیری از تصرف زمین و کوتاه کردن دست سودجویان است و این یگان برای پیشگیری از وقوع چنین وقایعی فعالیت می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی گفت: این یگان امسال ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض به زمین‌های دولتی و ملی، با اجرای هفت مورد حکم قضایی موفق به بازپس گیری و آزادسازی ۱۰۳ هکتار از اراضی دولتی شده است.

خسروی افزود: این اقدامات با همراهی مقامات قضایی استان، کمیته شناسایی حفاظت و پیشگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و دستگاه های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و دستگاه های یاد شده، این یگان به طور جدی تر به برخورد با متصرفان اراضی ملی بپردازد. 

استان خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع معادل ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار، هفت درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد.

این استان شامل ۳۱ شهرستان، ۷۷ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستاست. همچنین ۷۷ شهرداری و دو هزار و ۴۳۴ دهیاری در خراسان رضوی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha