علی محبان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این تعداد برند ثبت شده را نتیجه تلاش های اتاق بازرگانی جنوب کرمان دانست و از درخواست ۱۱ برند دیگر برای ثبت قانونی خبر داد.
وی برندهای ثبت شده قانونی را در بخش محصولات مرکبات و خرما در منطقه جنوب کرمان اعلام کرد و بر مشارکت کشاورزان در این بخش تاکید کرد.
مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب کرمان با بیان اینکه برند هویت یک محصول بوده که نوع کالا و کیفیت آن را به خوبی نشان می دهد، اظهار داشت: دوره های مختلفی در زمینه برندسازی توسط اتاق بازرگانی انجام شد و امروز شاهد پیشرفت چشمگیری در این بخش بوده ایم.
وی ادامه داد: در بازار رقابتی امروزی هر چقدر برند قویتر و شناختهتر باشد، موثرتر و مفیدتر خواهد بود و میتواند گوی سبقت را از رقبای خود بگیرد.
محبان وظیفه اتاق بازرگانی را تسهیل گیری و بهبود شرایط کسب و کار عنوان کرد و بر مهارت آموزی به عنوان یکی از اولویت های این اتاق تاکید کرد.
وی توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را نتیجه بهبود شرایط کسب و کار دانست و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را بهعنوان نماینده بخشخصوصی در حوزه اقتصاد معرفی کرد.
وی یکی از رسالتهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را بسترسازی و ریلگذاری اعلام کرد و برگزاری جشنواره ملی خرمای کلوته را توسط اتاق بازرگانی، گامی مهم در این بخش دانست.
مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب کرمان از اجرای طرح استانداردسازی و شناسنامهدار کردن محصولات کشاورزی(گواهی سلامت) این منطقه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی اخذ گواهی سلامت محصولات کشاورزی نقش مهمی در خرید و فروش محصولات دارد از این رو کشاورزان را به اخذ گواهی سلامت توصیه می کنیم.
وی ادامه داد: با مشارکت بیش از ۶۰ نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به عنوان مدیر کنترل کیفیت طرح استاندارد سازی و شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی آغاز شد.
محبان گواهی های سلامت صادر شده محصولات کشاورزی را در بخش مرکبات و خرما دانست و نهادینه کردن این فرهنگ بین تولیدکنندگان تاکید کرد.
جنوب استان کرمان از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعهگنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب با جمعیت یک میلیون نفر، یک سوم پهناورترین استان کشور را تشکیل می دهد.
نظر شما