به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه پنجمین نشست شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور با دستور جلسه اقدامات مربوط به تأمین منابع انسانی آموزش و پرورش و ساماندهی مهدهای کودک اظهار داشت: جزییات این طرح بعد از قطعیت یافتن اعلام می شود.
وی که در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: وزارت آموزش و پرورش از نظر کمیت و کیفیت نیروی انسانی باید به حد قابل قبولی برسد؛ روش های متفاوتی در سال های اخیر برای جذب نیرو به کار گرفته شد که تبعات و آثار هر کدام از این روش های جذب مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و چارچوبی برای دستیابی به نیروی انسانی با کیفیت تنظیم شد که در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می گیرد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلم را اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت می دانیم به تعبیر دیگر، معلم جانشین همه نداشتن ها و جبران کننده همه کاستی ها است.
وی گفت: اگر مدرسه خوب یا محتوای کامل نداشته باشیم اما معلم با صلاحیت داشته باشیم قادر به پیش بردن اهداف مان هستیم و اگر همه آنها را در اختیار داشته باشیم اما معلم توانمند نباشد به طور قطع به همه اهداف نمی رسیم.
حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه موظف به اجرایی کردن سند تحول بنیادین هستیم، تاکید کرد: ساماندهی نیروی انسانی یک گام بلند برای اجرایی کردن این سند است.
وی درباره تربیت مربیان مهدکودک در دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: با توجه به مسوولیت هایی که درباره آموزش و محتوای آموزشی در مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است باید در دانشگاه فرهنگیان هم رشته تربیت مربی برای مهدها در دستور کار قرار داده شود تا به مجموعه های متنوعی که در کشور در اداره کردن این مهدها فعال هستند، کمک کنیم.
حاجی میرزایی اعلام کرد که گفت و گوها در مورد تعیین تکلیف مهدکودک دستگاه های اجرایی ادامه دارد.
نظر شما