۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 2964
کد خبر: 84039664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ خبر از شهرستان‌های بهاباد و یزد

۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۰۸
کد خبر: 84039664
۲ خبر از شهرستان‌های بهاباد و یزد

یزد - ایرنا - برگزاری نشست کمیته فرهنگی هنری ،ادببات نمایشی و رسانه ای دفاع مقدس در بهاباد و تیم والیبال شهداب یزد با یک مصدوم به مصاف تیم شهرداری ارومیه می‌رود از جمله خبرهای روزسه شنبه استان است

جلسه تخصصی کمیته فرهنگی هنری ، ادبیات نمایشی و رسانه ای ستاد هفته دفاع مقدس و کنگره شهدای استان یزد با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهاباد و اعضای کمیته در این اداره برگزار شد .

مهدی اسماعیل زاده بهابادی در حاشیه این نشست در گفت و گو با ایرنا و گرامیداشت یاد شهدای هشت سال جنگ تحمیلی ، هدف از برگزاری جلسه را مشارکت و هم اندیشی و اعلام برنامه های پیش بینی شده برشمرد و اظهار کرد: مسوولان دستگاه های اجرایی برنامه هایی را پیشنهاد دهند که قابلیت اجرا داشته باشد  و یا یک برنامه خاص و محوری را اجرا کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهاباد با بیان اینکه بهترین زبان برای انتشار فرهنگ دفاع مقدس به نسل امروز، زبان فاخر فرهنگ و هنر است و باید در کنار محتوای غنی این حوزه بتوانیم نسل جوان را با امور هنری و ارزشی پیوند دهیم افزود : هنر زبان گویایی است و اجرای برنامه های مختلف با زبان هنر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه امنیت و آرامش امروز ایران مرهون خون شهداست ، گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و شهداست.

اسماعیل زاده بهابادی با تاکید براینکه جانفشانی شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس سبب شد تا انقلاب تداوم یابد و باعث بیداری بسیاری از ملت ها شود، افزود : خوداتکایی، مقاومت، توکل به خدا و وحدت از مهمترین درس های ماندگار دفاع مقدس است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهاباد تصریح کرد : کارکردهای دفاع مقدس در یک مقطع تاریخی خاص تمام نمی شود و برای تمام اعصار قابلیت بازگویی و استفاده دارد، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، «دوران دفاع مقدس همچون گنجی است که هر کسی باید به اندازه توانمندیش گوهری از این گنج را استخراج کند».

اسمایعل زاده به اجرای ۵۹ برنامه فرهنگی هنری در هفته دفاع مقدس در بهاباد اشاره کرد و از برگزاری شب شعر ، تهیه مستندی از شهدا و رزمندگان ، جمع آوری آثار و عکس شهدا و رزمندگان ، رونمایی از کتاب یکی از شاعران ، ایجاد کانال دفاع مقدس و شهدا در فضای مجازی و واتساب ، برگزاری یادواره شهدا و  دیدار با اصحاب هنر و رسانه را عمده این برنامه ها ذکر کرد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

یزد

سرپرست تیم والیبال شهداب یزد گفت:  این تیم در هفته دوم لیگ برتر قهرمانی باشگاه‌های کشور در حالی که « میکاییل تاجر » را به خاطر مصدوم بودن به همراه ندارد از تیم شهرداری ارومیه پذیرایی می‌کند.

ابوالقاسم میرزایی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقه در چارچوب هفته دوم لیگ والیبال کشور از ساعت ۱۶ فردا ( چهارشنبه )  بدون حضور تماشاگران با رعایت شیوه‌های نامه‌های بهداشتی در سالن ۶ هزار نفری شاهدیه مرکز استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای گذشته کادرفنی تمامی نقاط ضعف و قوت تیم شهرداری ارومیه را بررسی و جمع بندی کرد و بازیکنان برای غلبه بر حریف تمرین‌های خوبی را طبق شرایط تیم میهمان پشت سرگذاشتند و آماده برگزاری دیدار جذاب هستیم .

در لیگ امسال تیم‌های هورسان رامسر، شهروند اراک، آذرباتری ارومیه، شهرداری ورامین، خاتم اردکان، سایپا تهران، شهداب یزد ، شهرداری ارومیه، راه‌یاب ملل کردستان، فولاد مبارکه اصفهان، پیکان تهران، شهرداری گنبد، لبنیات هراز آمل، فولاد سیرجان و شهرداری قزوین حضور دارد.       

در هفته نخست مسابقات تیم‌های شهرداری ارومیه، فولاد سیرجان، هراز آمل، سایپا تهران، سپاهان اصفهان، شهداب یزد و شهرداری ورامین حریفان خود را شکست دادند.

شهداب یزد در هفته اول در خانه حریف بر شهردای گنبد غلبه کرد.

سی و چهارمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال ایران به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت  ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه  دارد که حدود ۲ هزار نفر آنها در رشته والیبال فعالیت دارند

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha