۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84042592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر نیرو از رفع محدودیت تولید برق در نیروگاه اصفهان تقدیر کرد

اصفهان - ایرنا - وزیر نیرو در بیستمین هفته از پویش موسوم به "هر هفته _الف _ب _ ایران" از رفع محدودیت ۳۰مگاواتی برق در نیروگاه اصفهان تقدیر و آن را حرکتی بسیار موثر در تولید برق کشور توصیف کرد.

"هر_هفته_الف_ب_ایران" عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است.

در این مراسم که روز چهارشنبه بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، رضا اردکانیان از فعالان این صنعت بدلیل افزایش تولید انرژی برق، تقدیر و اضافه کرد: امسال دستاوردهای بزرگی برای کشور در صنعت برق رقم زده شده که نماد عمل صالح است، عملی که در صنعت برق نهادینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان نیز در این مراسم گفت: تمام فعالیت‌ها در عملیات بازسازی بُرج خنک‌کننده واحد مولد برق شماره ۳ نیروگاه اصفهان با توان نامی تولید ۱۲۰مگاوات توسط متخصصان نیروگاه اصفهان و با استفاده از توان صنعتگران داخلی و با حداقل هزینه انجام شد.

امیر نریمانی افزود: این اقدام علاوه بر کاهش مصرف آب و رفع محدودیت تولید برق  از ۹۰ به ۱۲۰ مگاوات باعث افزایش راندمان این واحد نیروگاهی شد. 

وی ادامه داد: با اجرای ۲ طرح اساسی در نیروگاه اصفهان شامل طرح احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری که مراحل پایانی را می‌گذراند و طرح تبدیل بُرج خنک‌کننده واحدهای ۳۲۰ مگاواتی به بُرج خشک، سالانه حدود پنج میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی خواهد شد.

همزمان با بیستمین هفته از پویش، طرح‌های ارتقای توان عملی و رفع محدویت‌ تولید نیروگاه‌های رامین اهواز، اسلام‌آباد اصفهان، زاگرس، شازند و قدس سمنان با اعتبار بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان توسط وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه حرارتی اسلام‌آباد اصفهان با حدود ۵۰ سال قدمت، قدیمی‌ترین نیروگاه استان است.

این نیروگاه به وسعت تقریبی ۷۴ هکتار در حاشیه زاینده‌رود و جنوب غربی شهر اصفهان قرار دارد و با پنج واحد بخاری به قدرت اسمی ۸۳۵ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل است.

سهم نیروگاه اصفهان در تولید برق این استان ۱۵.۱۴ درصد است که تولید برق در این نیروگاه با راندمان ۳۴ درصد انجام می‌شود.

استان اصفهان تامین‌کننده حدود ۹ درصد برق شبکه سراسری کشور و نیروگاه‌های آن دارای اهمیت بسیاری در تامین برق مطمئن و پایدار مورد نیاز شبکه سراسری برق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha