چهار شهرستان ایلام در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در کارگروه  مجازی کرونا افزود: بر اساس این ارزیابی شهرستان های ایلام، آبدانان، دره‌شهر و ایوان به دلیل روند صعودی تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

وی وضعیت ۲ شهرستان مهران و چرداول را نیز هشدار و نارنجی عنوان کرد.

به گفته وی، همچنین شهرستان های دهلران، بدره و سیروان در وضعیت زرد قرار داشته و 2 شهرستان هلیلان و ملکشاهی نیز وضعیت سفید دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین شیوع آنفوآنزای فصلی که هر سال بیشتر گروه دانش‌آموزان ابتدایی و سنین پایین‌تر را در معرض خطر قرار می‌داد، آغاز شده است.

دکتر صادقی‌فر افزود: مصداق بارز این مساله مراجعه به مطب‌های پزشکان اطفال است که شمار آنها در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: همزمانی کرونا و آنفلوآنزا شرایط سخت و پیچیده ای پیش روی ما قرار می دهد بنابراین توجه و حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید بیش از پیش افزایش یابد.

روند ابتلا به کرونا در استان ایلام که از اوایل تیرماه به طرز فزاینده ای افزایش یافت و ایلام را در وضعیت قرمز و سپس هشدار قرار داد هنوز فروکش نکرده است و این استان بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کماکان در وضعیت هشدار قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha