پیشکسوت دفاع مقدس: توان داخلی در تولید تجهیزات دفاعی نماد خودباوری است

شیراز- ایرنا-پیشکسوت و فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: اتکای کشور به ظرفیت و توان نیروهای داخلی در تولید تجهیزات سخت افزاری و نرم‌افزاری دفاعی، نماد خودباوری است.

امیر سرتیپ حسین محمدی، شنبه در آستانه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: همین خودباوری و خوداتکایی سبب شده که امروز نیروهای مسلح کشورمان در ردیف قویترین ارتش‌های دنیا قرار گیرند و به رغم تحریم‌های ظالمانه استکبار، تجهیزات دفاعی مورد نیاز کشور را با استفاده از روش‌های  استاندارد بین‌المللی و شیوه‌های انحصاری تولید کنند.
وی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی افزود: این جنگ نابرابر در شرایطی به کشورمان تحمیل شد که ایران از خارج از مرزها از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت شدیدترین فشارها قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح‌های وابسته به غرب و شرق با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و درگیری‌های نظامی درصدد تضعیف نظام اسلامی بودند.
او اظهار داشت: این در حالی بود که در آن مقطع نیروهای نظامی هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را بطور کامل طی نکرده بودند.
سرتیپ محمدی، دفاع مقدس را رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملت قهرمان ایران دانست و تصریح کرد: شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل موثر معنوی از امتیازهای جبهه حق علیه باطل بود و دفاع مقدس ما توانست در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی معادلات معمول جهانی را بر هم زند.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح کشورمان نیز با وجود تحریم‌های گسترده توانستند با بهره‌گیری از توان نیروهای خلاق و متخصص داخل و امکانات موجود ضمن تامین نیاز رزمندگان در میدان نبرد، ساختار محکم و برجسته‌ای را برای صنعت دفاعی کشور ایجاد کنند به نحوی که در پایان هشت سال دفاع مقدس به‌رغم پشتیبانی‌های همه جانبه قدرت‌های بزرگ از عراق، دشمن بعثی بدون کسب کوچکترین امتیازی مجبور به عقب‌نشینی شد.
نیروهای بعثی عراق ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ آغازگر جنگی هشت ساله بر علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران شدند.
به پاس قدردانی از رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام از ۳۱ شهریور تا ششم مهر در تقویم رسمی به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha