۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲
کد خبر: 84049011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۵ درصد انعقاد قرارداد در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه افزایش یافت

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه گفت: در نیمه نخست امسال انعقاد قرارداد در شهرک‌های صنعتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۵ درصد افزایش یافته است.

 بیژن کردستانی روز دوشنبه در جلسه بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در سامانه پنجره واحد افزود: در نیمه نخست سال گذشته ۶۵ قرارداد با ۲۵ هکتار زمین به سرمایه گذاران واگذار شد که امسال به ۱۷۲ عقد قرارداد با ۱۴۰ هکتار رسیده است.

او در ادامه بیان داشت: شهرک صنعتی زاگرس با ۳۸۶ عقد قرارداد و ۱۶۹ هکتار مساحت، شهرک صنعتی فرامان ۳۲۹ عقد قرارداد و ۱۶۰ هکتار، شهرک صنعتی هرسین ۸۰ عقد قرارداد با مساحت ۲۷ هکتار بیشترین عقدقراردادها و واگذاری زمین های صنعتی در استان را داشته اند.

کردستانی با بیان اینکه استان، ۲۱ شهرک صنعتی با ۲ هزار و ۳۴۹ هکتار مساحت در اختیار دارد، گفت: تاکنون مرحله عملیاتی هزار و ۴۶۷ هکتار با ۸۹۷ هکتار زمین صنعتی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ۷۳۸ هکتار زمین صنعتی شهرک های صنعتی استان واگذار شده و اکنون ۱۵۹ هکتار زمین صنعتی باقی‌مانده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه در ادامه اظهارداشت: از زمان تاسیس شهرک صنعتی در استان تاکنون هزار و ۵۷۸  قرارداد با سرمایه گذاران بسته شده که از این تعداد ۴۰۵ قرارداد به بهره برداری رسیده و در حال فعالیت است.

حدود ۵۰ درصد قرارداد شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه در سه سال اخیر بسته شده است.

کردستانی در ادامه گفت: ۴۹/۸ درصد قراردادهای شهرک های صنعتی از زمان تاسیس تاکنون در سه سال گذشته اتفاق افتاده که نشان از رویکرد صحیح اقتصادی استان در زمینه اشتغال زایی، جذب سرمایه گذاران و بهبود فضای کسب و کار است.

او همچنین از فسخ ۶۶۴ قرارداد با ۲۲۹ هکتار از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: زمین های که به سرمایه گذاران واگذار می شود اگر پس از یک سال اجرا نشود، قرارداد آنها فسخ می شود.

کردستانی با بیان اینکه آماده سازی و تقویت زیرساخت های شهرک های صنعتی در سال جاری مهم ترین اولویت این شرکت است، افزود: در یک سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت و پنج میلیارد تومان تملک دارایی در حال آماده سازی زیرساخت های ۱۶۰ هکتار هستیم و تغییر کاربری ۲۸۰ هکتار زمین دیگر در دستور کار است.

وی افزود: برای توسعه شهرک های صنعتی امسال ۲۵ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت اختصاص یافته است و امیدواریم از محل تملک دارایی نیز اعتبار ویژه برای این منظور مقرر شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه در ادامه منابع و اعتبار شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای آماده سازی و تقویت زیرساخت ها زا بسیار ضعیف اعلام کرد و گفت: این شرکت ۳۰ میلیارد تومان از سرمایه گذاران طلب دارد اما سرمایه گذاران آن را پرداخت نمی کنند.   

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموخته دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.