۵ پزشک متخصص جذب مراکز درمانی میاندوآب شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: پنج پزشک جدید در تخصص‌های مختلف فعالیت خود را در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های این شهرستان آغاز کردند.

سهراب حیدری روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پزشکان شامل ۲ پزشک متخصص در رشته‌ طب اورژانس و سه پزشک در تخصص‌های داخلی، زنان و زایمان و ارتوپدی هستند.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی کلینیک تخصصی در جوار بیمارستان حضرت فاطمه(س) میاندوآب‌ مردم در ۲ نوبت صبح و عصر با سهولت به تمامی پزشکان متخصص دسترسی خواهند داشت، افزود: میاندوآب به سبب موقعیت ویژه جغرافیایی، قطب درمانی جنوب آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که این امر لزوم حضور پزشکان متخصص را در این شهرستان بیشتر کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ با بیان اینکه با جذب این تعداد پزشک متخصص، شمار پزشکان در این شهرستان به ۷۶ نفر افزایش یافته است، اضافه کرد: مجموعه درمانی این شهرستان هم‌اکنون از تمامی تخصص‌ها بهره‌مند بوده و در ارایه خدمات به بیماران هیچ‌گونه کمبود نیروی متخصص و یا محدودیتی ندارد.

حیدری در ادامه از آغاز ساخت، ساختمان‌های هشتمین و نهمین پایگاه فوریت‌های پزشکی در میاندوآب خبر داد و گفت: این پایگاه‌های امداد جاده‌ای با مشارکت خیران در ۲ محور پرتردد این شهرستان شامل محور تبریز - میاندوآب (روستای ممدل) و محور میاندوآب - بوکان (روستای سوگلی‌تپه) احداث می‌شود که پس از ساخت، تکنسین‌ها و یک دستگاه آمبولانس در آن مستقر خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه باید تعداد پایگاه‌های فوریت پزشکی ۱۱۵ در این شهرستان به حدی برسد تا فرصت طلایی انتقال بیماران به مراکز درمانی از دست نرود، اظهار داشت: با افزایش پایگاه‌های ۱۱۵ در زمان تماس، تکنسین‌های اورژانس مجبور به طی مسافت‌های طولانی نخواهند شد.

وی اضافه کرد: در پنج سال گذشته ۶ پایگاه به مجموع پایگاه‌های فوریت پزشکی ۱۱۵ میاندوآب افزوده شده است و راه‌اندازی یک پایگاه دیگر نیز در منطقه صعب العبور بخش باروق محدوده روستای "نختالو" در حال مطالعه و اقدام است.

میاندوآب دارای ۲ واحد بیمارستانی عباسی و فاطمه (س) با بیش از ۴۰۰ تختخواب فعال است و تعداد پزشکان متخصص در تخصص‌های مختلف موجب شده تا این شهرستان به یکی از قطب‌های درمانی در جنوب آذربایجان‌غربی و منطقه تبدیل شود.

این شهرستان با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت سومین شهرستان پرجمعیت در آذربایجان‌غربی پس از ارومیه و خوی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha