تماس با اورژانس ۱۱۵ بیرجند چهار برابر شد

بیرجند - ایرنا - معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ هزار و ۴۱۸ تماس با اورژانس ۱۱۵ بیرجند برقرار و نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار برابر شده است.

علیرضا عباسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۱ هزار  و ۷۵ مورد منجر به اتجام ماموریت و اعزام آمبولانس شده است که به ۱۱ هزار و ۳۴۳ نفر در حوزه‌های مختلف امدادرسانی شد.

وی گفت: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۵۴۴ تماس مشاوره‌ای با اورژانس ۱۱۵ انجام شده که بخشی از آن مربوط به بیماری کرونا بوده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموع ماموریت‌های انجام شده از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۵۸۱ مورد مربوط به تصادفات و سواتح رانندگی بوده که به این افراد امدادرسانی شده است.

وی تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم برای دریافت جواب پرسش‌های خود در زمینه کرونا تلفن اورژانس ۱۱۵ را اشغال نکنند و با این اقدام فرصت را از پاسخگویی به بیماران اورژانسی و نیازمند ارائه خدمات، نگیرند.

عباسی گفت: برای مشاوره درخصوص بیماری کرونا وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی چند شماره از قبیل ۴۰۳۰ و ۱۹۰ را معرفی کرده که مردم می‌توانند با این خطوط ارتباط برقرار کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۹۰ نیروی تکنسین فوریت‌های پزشکی در ۱۲ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی شهرستان بیرجند در حال فعالیت هستند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال با شیوع بیماری کرونا چهار نفر از پرسنل اورژانس به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه بهبود یافتند و اکنون مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه آمبولانس‌های شهرستان بیرجند به تجهیزات حفاظت فردی برای مقابله با کرونا مجهز شده است گفت: همچنین ۴۰ برانکارد ایزوله تولیدی مجموعه اورژانس استان نیز برای دستگاه‌ها و بیمارستان‌ها تهیه و توزیع شده است.

عباسی از شهروندان خواست کماکان فاصله اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند زیرا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین کمک به کادر درمانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha