۳۶ هزار کارمند استان مرکزی حامی کودکان بی‌بضاعت شدند

اراک - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۳۶ هزار کارمند این استان با مشارکت در طرح «هر کارمند حامی یک فرزند معنوی» حامی کودکان بی‌بضاعت شدند.

«مجید مومنی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارمندان رسمی و غیر رسمی استان در قالب طرح ایتام و محسنین در حمایت از فرزندان کمیته امداد مشارکت دارند.

وی اظهار داشت: این طرح با هدف بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه اجتماعی در کمک به ایتام و کودکان نیازمند به مرحله اجرا گذاشته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۲ هزار کودک یتیم و پنج هزار خانوار محسنین در استان شناسایی شده که در مرحله اول قرار است کارمندان از کودکان بی‌بضاعت حمایت کنند و در گام‌های بعدی سایر خانوارهای نیازمند از مزایای کمک مالی آنان بهره‌مند شوند.

مومنی افزود: هدف از این طرح بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه اجتماعی در کمک به ایتام و کودکان نیازمند(فرزندان طرح محسنین)، ترویج فرهنگ یتیم نوازی در سطح جامعه و به ویژه جامعه نیکوکار کارمندان و با تأکید بر حفظ کرامت و عزت خانواده های ایتام تعریف شده که با وجود نوپابودن با موفقیت همراه بوده است.

وی اظهار داشت: کارمندان و خیران می‌توانند از طریق سامانه اکرام ekram.emdad.ir حمایت از یک و یا چند فرزند را عهده‌دار شوند و همچنین می‌توانند به صورت حضوری و یا تلفنی نیز با این فرزندان در ارتباط باشند و تمامی کمک‌های حامیان به صورت مستقیم به حساب این کودکان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: میانگین پرداختی کمیته امداد امام خمینی(ره) به هر یک از کودکان یتیم تحت پوشش در ماه ۴۴۰ هزار تومان و برای کودکان زیر پوشش طرح محسنین ۱۹۰ هزار تومان است.
مومنی افزود: یک‌هزار و ۹۰۴ یتیم و ۴ هزار و ۳۰۳ فرزند محسنین در استان مرکزی وجود دارند. 

۸۸ هزار و۷۷۶ نفر در قالب ۵۰ هزار خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره‌مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha