هشت سال دفاع مقدس افتخار آفرین‌ترین بخش حیات سیاسی کشور است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان افتخارآفرین‌ترین بخش حیات سیاسی ایران اسلامی است.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی( ع) افزود: حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در تک تک روزهای هشت سال دفاع مقدس برگهای زرین تاریخ ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: یک روز عاشورا، یک‌هزار و ۴۰۰ سال است که اسلام را محفوظ نگهداشته است و استفاده درست از گنجینه هشت سال دفاع مقدس موجب بیمه شدن کشور می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به نقش بی بدیل امام راحل در هدایت، رهبری و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان نیز به این مهم اذعان دارند و هم اکنون مسیر کشور همان مسیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است.
حجت‌الاسلام خاتمی اظهار داشت: دشمن و وسعت توطئه های آنها را امام راحل از ابتدا درک می کردند.
وی اضافه کرد: نقش نیروهای نظامی باید با همان عظمت در تاریخ نگاشته شود و نقش مردم در قالب گروه های بسیجی نیز مکتوب شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: قبل از شروع جنگ تحمیلی وضع نیروهای نظامی و ارتش در داخل کشور بسیار مطلوب نبود و در حال بازسازی ویرانی های رژیم شاه بودیم.
 حجت‌الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: امام راحل ابعاد جنگ را درک داشتند و مردم را تفهیم کردند و مقاومت هشت ساله با موفقیت و با روحیه بالایی محقق شد.
وی خاطرنشان کرد: هدایت امام راحل در هشت سال دفاع مقدس بسیار موثر و موجب سربلندی و عزت ایران اسلامی شد درحالی که هدف دشمنان چیزی جز تجزیه ایران نبود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: قبل از انقلاب در هر حمله ای به ایران بخشی از این کشور جدا شده بود که مقاومت بی سابقه در هشت سال سربلندی مهمی را در جهان رقم زد که حتی وجبی از خاک ایران دست دشمنان نیفتاد و این دوران دفاع مقدس گنجی است که باید به درستی از آن نگهداری شود.
حجت‌الاسلام خاتمی یادآوری کرد:  هشت ساله جنگ تحمیلی دانشگاهی بود که فرماندهان لایقی را تربیت و جاودانه کرد. 
وی اظهارداشت: دست گرفتن شمشیر مقاومت و ایستادگی، طالب عزت بودن است و یکی از مسائل اساسی در هفته دفاع مقدس بیان افتخارات و دستاوردهای بسیار مهم است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دستاوردهای این هفته گوهری مهم برای کشور است که باید برای نسل حاضر و جوانان این مسایل تبیین شود.
حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه جنگ به طور ذاتی خوب نیست چرا که خسارت‌های جانی و مالی دارد، اظهارداشت:  ایران جنگ طلب نیست و شروع کننده این مهم نبوده و نیست و قبل از انقلاب کشوری سلطنتی، وبا زده و عقب مانده‌ترین کشورهای جهان بودیم.
وی ادامه داد: عراق به ناگاه ایران را از زمین و آسمان مورد حمله قرار داد که پشتوانه آن کشورهای اروپایی استعمارگر بودند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: این دشمنان خواهان تجزیه ایران و جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی ایران بودند و راهی جز مقاومت و مبارزه با دشمن برای عزت و سربلندی نبود.
حجت‌الاسلام خاتمی یادآوری کرد: هشت سال دفاع مقدس امتحانی سخت و دشوار بود که عده ای سربلند از این آزمون الهی سربلند و سرافراز بیرون آمدند.
وی افزود: مقاومت هشت ساله در برابر دشمنان ایران اسلامی درسی بود که ایرانیان از عاشورا آموخته و اعمال کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: هیاتی ها در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) پروتکل های بهداشتی را به نحو مطلوبی رعایت کردند.
حجت‌الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: پنجم مهرماه سالروز عملیات ثامن الائمه است که ارتش و سپاه همه باهم حصر آبادان را که یک سال در محاصره دشمن بود شکستند و دشمن تلفات سنگینی را تحمل کرد.
وی، این روز را به عنوان روز فرماندهان دفاع مقدس نامید که فرماندهان زیادی در توطئه دشمنان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha