۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 84053777
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار دولت گرجستان درباره افزایش ابتلا به کرونا

باکو –ایرنا – سازمان‌های بهداشتی گرجستان در روزهای اخیر در باره  افزایش موارد ابتلای به ویروس کرونا در این کشور هشدار داده و پزشکان  نیز خواستار تجهیز و اختصاص مراکز درمانی و بیمارستان ها برای بیماران شدند .

 به گزارش روز جمعه  پایگاه خبری " نیوز گئورگیا " ،  "گئورگی گاخاریا" نخست وزیر گرجستان در جلسه هیات دولت  با اشاره به افزایش موارد ابتلای به ویروس کرونا در گرجستان ، آن را قابل انتظار خواند.

وی با تاکید بر این که گرجستان همچنان کشوری سبز کرونایی به شمار می رود،  افزود: در حال حاضر افزایش شدید ابتلای به  ویروس کرونا در کشور مشاهده می شود که آن هم  قابل انتظار بود.

نخست وزیر گرجستان توقف فعالیت واحد های اقتصادی در قالب مقابله با ویروس کرونا را  مردود دانست و گفت  : برای پیشگیری از شیوع  این ویروس باید  پرتکلهای بهداشتی رعایت  شود .

گرجستان در مقابله با ویروس کرونا توانسته گام‌های موثری بردارد و در منطقه کمترین مورد ابتلای به ویروس کووید ۱۹ را دارد. 

  مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در گرجستان با جمعیت بیش از چهار میلیون نفر چهار هزار و ۶۶۴ نفر اعلام شده که یک هزار و ۷۵۹ نفر از آنها درمان و از بیمارستان ترخیص شده اند.  تا به حال  ۲۷ نفر در گرجستان جان خود را از دست دادند.

  نهادهای بهداشتی گرجستان افزایش شدید موارد ابتلای به ویروس کرونا در روزهای اخیر بویژه در جمهوری خودمختار آجارستان را نگران  کننده خواندند .

  دولت گرجستان ناگزیر به از سرگیری برخی محدودیت‌های و برقراری قرنطینه در این کشور شد و  برگزاری مراسم عروسی و عزاداری با حضور بیش از ۱۰ نفر و نیز برنامه های فرهنگی با مشارکت بیش از ۲۰۰  نفر را ممنوع کرد..

  همچنین در شهرهای بزرگ  گرجستان آموزش حضوری در مدارش تا اول اکتبر ( ۱۰  مهر ) به  تاخیر افتاده است. گرجستان در رابطه با همه گیر ویروس کرونا مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی خود  را همچنان بسته است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha