مصطفی حسنوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آموزش مجازی از اولیا دانش آموزان انتظار داریم نظارت بیشتری بر عملکرد تحصیلی فرزندان خود داشته باشند با توجه به اینکه محور آموزش در فضای مجازی مشارکت است.
وی با اشاره به نحوه نظارت آموزش و پرورش بر آموزش مجازی، اظهارداشت: برای هر دانش آموز در سیستم "سناد " یک اطلس تحصیلی در نظر گرفته شده و نحوه دسترسی هر دانش آموز به روشهای آموزشی در فضای مجازی در آن ثبت میشود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس ادامه داد: بررسی کلیپ های ارائه شده از سوی معلمان و تعداد صفحات تدریس شده ، تکالیف ارجاع شده به دانش آموزان و باز خورد آموزشی آنها از سوی دانش آموز توسط بازرسان آموزش و پرورش انجام میشود.
حسنوند گفت: برنامه آموزشی معلمان باید مطابق برنامه هفتگی باشد واگر مدرسه ای برنامه را تغییر بدهد باید جواب قانع کننده ای برای دلیل تغییر برنامه داشته باشد.
وی با اشاره به ارتباط والدین و مدرسه، اظهار داشت: در فرایند آموزش مجازی در مقاطع مختلف تحصیلی نماینده معلمان و نماینده انجمن اولیا و مربیان نقش مهمی برای نظارت دارند و در صورت مشاهده مشکلی در روند برنامه آموزشی، تا رفع مشکل نباید صورت جلسه نهایی امضا شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش با اشاره به ارائه برنامه آموزشی از شبکه شاد، تلوزیون و اداره کل آموزش و پرورش ، اظهار داشت: در برخی از مواقع برنامه های ارائه شده درسی تداخل زمانی دارند و به اولیا توصیه میشود برنامه های مرتبط با مقطع تحصیلی دانش آموز را دانلود کرده و در زمان مناسب استفاده کنند.
حسنوند با بیان اینکه برخی از دانش آموزان گوشی تلفن همراه ندارند، اظهار داشت: به منظور رعایت عدالت آموزشی برای تهیه گوشی همراه با برخی از خیران مذاکراتی انجام شده تا همه دانش آموزان به برنامه های شاد دسترسی داشته باشند.
وی با بیان سه اولویت آموزشی در فضای مجازی ، عنوان کرد: توجه به مسائل تربیتی و آموزش مهارتهای اجتماعی، سلامت و تغذیه مناسب دانش آموزان و آموزش در فضای مجازی با بهره گیری از معلمان برتر سه اولویت اداره آموزش و پرورش این شهرستان در آموزش مجازی است.
رئیس اداره آموزش و پرورش گفت: برنامه آموزشی شاد بدون مشکل نیست، مشکلات موجود به مرور برطرف می شود در این برنامه برای آموزش از تدریس معلمان مجرب استفاده شده و با توجه به تعداد زیاد معلمان، دانش آموز فرصت انتخاب نحوه تدریس مورد نظر خود را دارد.
حسنوند با تاکید بر اینکه تهدید بیماری کرونا با آموزش مجازی به یک فرصت تبدیل شده، اظهار داشت: بیماری کرونا آموزش مجازی را به مدارس ما آورد و این در حالی است که در سایر کشورها از آموزش مجازی پیش از این استفاده می شد.
وی گفت: روشهای آموزش ما تکلیف محور، پژوهش محور و آموزش محور است و به اولیا توصیه می شود که در آموزش مجازی برای دانش آموزان برنامه ریزی کرده و آنها را موظف به انجام تکالیف و ارائه گزارش روزانه و منظم به معلم کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش افزود: با نظارت بیشتر برای برای بهبود وضعیت آموزش در فضای مجازی فرصت داریم و اگرآموزش مجازی به خوبی دنبال شود خلا آموزش حضوری دانش آموزان را در مدارس را تا حدودی پر میکند.
شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.
نظر شما