خبرنگاران در دوران دفاع مقدس نقش حماسی ایفا کردند

تهران - ایرنا - معاون قوه قضاییه گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در دوران دفاع مقدس و انتقال رشادت رزمندگان اسلام نقش حماسی ایفا کردند.

ذبیح الله خداییان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور در میدان جنگ حق و باطل و انعکاس رویدادهای آن، مردم را از آنچه در جبهه ها می گذشت، با خبر می کردند.

وی ادامه داد: قلم و دوربین اسلحه اصحاب رسانه و خبرنگاران در جبهه ها بود و آنچه که امروز از دوران جنگ تحمیلی قابل مرور و مشاهده است، نتیجه حضور آنان در همه دوران دفاع مقدس است.  

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: خبرنگاران با از خود گذشتگی و با ثبت لحظه به لحظه جنگ تحمیلی توانستند ارزش های دوران دفاع مقدس را به نسل های کنونی انتقال دهند.

وی با اشار به تغییر ماهیت دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی گفت:‌ دوران دفاع مقدس شاهد جنگ سخت بودیم اما امروز دشمنان جنگ نرم را آغاز کرده اند، از این رو اصحاب رسانه و خبرنگاران سربازان دوران جنگ نرم نیز هستند.

خداییان جنگ نرم را خطرناک تر از جنگ سخت دانست و افزود:‌ خبرنگاران در این جنگ با ابزار رسانه باید توطئه دشمن را خنثی کنند. جنگ نرم نامحسوس است، دشمن به مدد ماهواره خط مقدم خود را به خانه های مردم رسانده، از این رو خبرنگاران باید توطئه دشمنان را تبیین و رسانه ای کند.

معاون قوه قضاییه به تشریح نقش دستگاه قضا در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت:‌ قوه قضاییه همواره در خط مقدم حفظ و حراست از انقلاب اسلامی بوده و بیشترین شهدای ترور مربوط به این قوه است.

خداییان با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان افزود: قوه قضاییه همچنان مانند دوران جنگ تحمیلی در میدان حضور دارد و مفسدان و افرادی که در این وضعیت مخل امنیت اقتصادی و برهم زننده آرامش مردم هستند را به میز محاکمه خواهد کشاند.

 نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، از ۲ تا ۹ مهر در باغ موزه دفاع مقدس برپا است.      

   

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha