۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84061049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطر خواستار پایان محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی شد

تهران - ایرنا - قطر با اشاره به اینکه ساکنان غزه به خاطر محاصره از سوی رژیم صهیونیستی در وضعیت معیشتی سختی قرار دارند از جامعه جهانی خواست تلاش خود را برای پایان دادان به محاصره این باریکه به کار گیرد.

به گزارش ایرنا، شبکه الرایه قطر روز پنجشنبه به نقل از نماینده دائم این کشور که در چهل و پنجمین دوره از نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سخن می‌گفت، افزود: تشدید اوضاع بد معیشتی و انسانی در باریکه غزه به دلیل ادامه محاصره ناعادلانه و ادامه حملات و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی، امری است که نمی‌تواند ادامه یابد. 

"علی خلفان المنصوری" از جامعه جهانی خواست که تمام اقدامات لازم را برای پایان دادن به محاصره غزه از سوی اسرائیلی‌ها پیش از آنکه اوضاع در این منطقه وخیم‌تر و به سطح غیرقابل کنترل برسد، انجام دهند.  

وی همچنین خواستار تبادل نظر درباره راه‌های رسیدن به صلح واقعی و اقدامات کاربردی برای مقابله با همه تلاش‌ها و پروژه‌هایی شد که انحلال این موضوع و مصادره حقوق قانونی مردم فلسطین را هدف قرار داده است. 

نماینده دائم قطر در دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در ادامه اتخاذ تدابیر لازم برای حصول اطمینان از حمایت از فلسطینیان و فراهم کردم زمینه دسترسی مرم فلسطین به حقوق مسلم خود از جمله حق تعیین سرنوشت را خواستار شد. 

وی با قرائت بیانیه قطر در حمایت از مردم فلسطین، موضع کشورش را حمایت  از مردم فلسطین و در نظر گرفتن عدالت برای آن‌ها به طوری که همه حقوق قانونی به آن‌ها بازگردد و کشور مستقل با حق حاکمیت مستقل تاسیس کنند، بیان کرد.  

شبکه الرایه اضافه کرد: قطر که به طور خاص از نظر مالی و معنوی از تشکیلات خودگردان فلسطین و باریکه غزه حمایت می‌کند، تا زمانی که فلسطینی ها به تمام حقوق مشروع خود نرسند از هیچ کوششی برای کاهش درد و رنج آن‌ها فرو گذار نخواهد کرد.  

قطر پیشتر تاکید کرده است که تا قبل از حل مساله فلسطین،  به همسایگان خود در خلیج فارس که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کرده‌اند، نخواهد پیوست. 

امارات و بحرین  ۱۵ سپتامبر با نادیده گرفتن خشم مسلمانان و مردم کشورهای عربی در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین، با وساطت آمریکا توافق عادی‌سازی روابط با رژیم تل آویو را  امضا کردند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha