۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۲۳
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 84062233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترامپ در قرنطینه ، سخنان کنایه آمیز مقامات و رسانه‌ها

تهران - ایرنا- انتشار خبر مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ و همسرش ملانیا که رییس جمهوری آمریکا در توئیتی آن را اعلام کرد، واکنش‌های متعددی در پی داشته و برخی مقامات کشورهای مختلف دنیا و کارشناسان در حالی که پیام تندرستی ارسال کردند اما با کنایه دیدگاه‌ها و سخنان وی درباره کرونا و ماسک را یادآور شدند.

به گزارش ایرنا ،دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد که تست‌های تشخیصی انجام گرفته از او و همسرش، ملانیا، مثبت است و آن دو دوره  قرنطینه خود را آغاز می‌کنند. دونالد ترامپ، پیش از انجام تست و آگاهی به نتیجۀ آن، به سبب بیماری یکی از نزدیک ترین مشاوران خود، هوپ هیکس، تحت نظر قرار گرفته بود.

عملکرد و سخنان ترامپ درباره کرونا مورد انتقاد مقامات دولتی و کارشناسان بهداشتی آمریکا بوده است،همچنین آمار ابتلای و مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا انتقادات زیادی را برانگیخته و بسیاری از مراکز بهداشتی رسمی و دولتی معتقدند که دولت ترامپ بدترین عملکرد رادر مقابله با این بیماری داشته است. این درحالی است که لحن و سخنان تمسخر آمیز ترامپ درباه این بیماری به نوبه خود یکی از انتقادات مقامات به او بوده‌است.  
او در نخستین مناظره انتخاباتی ، جوبایدن رقیب خود را به دلیل ماسک زدن مورد تمسخر قرار داد. او روز پنج شنبه به وقت محلی در جریان یک سخنرانی برای هواداران خود در پنسلوانیا که عمدتا ماسک نزده بودند، پرسید آیا آنها کسی را می‌شناسند که بیشتر از بایدن از ماسک خوشش بیایید.

اکنون برخی مقامات جهان  در پی مثبت اعلام شدن تست کرونای ترامپ خطر این بیماری و سخنان تمسخر آمیز او را گ.شزد کردند. گابریل اتال، سخنگوی دولت فرانسه، ضمن آرزوی بهبودیبرای ترامپ در سخنانی کنایه آمیز گفت که : «این نشان می‌دهد که ویروس به هیچکس رحم نمی‌کند، حتی به کسانی که در قدرت آن تردید می‌کردند».

دولت چین نیز که ترامپ همواره این کشور را عامل گسترش ویروس می دانست ، برای او ارزوی بهبودی کرد اما روزنامه دولتی "چاینا دیلی" انتقاد کرد که "ترامپ بیهوده ادعا می‌کرد که ویروس خطر بزرگی نیست".

چاینا دیلی افزوده است: «ترامپ و دستیاران او در کاخ سفید از آغاز خطر را دست‌کم گرفتند و از پیروی از مراقبت‌های بهداشتی خودداری کردند».

از سوی دیگر برخی رسانه ها از تاثیر بیماری ترامپ بر بازارهای مالی خبر دادند  و دویچه وله گفت که ارزش شاخص بورس آلمان (داکس) پایین آمد و در بازار انرژی، بهای نفت کاهش یافت.

در پی اعلام دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا مبنی بر ابتلای او و همسرش به ویروس جدید کرونا و آغاز روند درمان و قرنطینه آنها از بامداد جمعه 2 اکتبر 2020 به وقت محلی آمریکا، ارزش سهام ایالات‌متحده کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری‌ رویترز در پی اعلام این خبر دلار جهش یافته و ارزش ین ژاپن به بالاترین سطح در این هفته رسیده است.

در حالی که سرمایه‌گذاران خود را برای موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر که شاهد رقابت تنگاتنگی میان دونالد ترامپ و جو بایدن نامزد دموکرات خواهد بود، آماده می‌کنند، خبر ابتلای ترامپ به کرونا ممکن است باعث ایجاد موج جدیدی از ناپایداری در بازارها شود.

تحت تاثیر این خبر دلار آمریکا به میزان %0.5 در مقابل دلارهای استرالیا و نیوزلند که شدیدا تحت تاثیر ریسک هستند افزایش یافت.

ین ژاپن اما تحت تاثیر این خبر با نزدیک به %0.3 افزایش به سطح 105.27 ین در برابر هر دلار آمریکا رسیده که بالاترین سطح افزایش بها در دو روز گذشته را داشته است.

افزون بر آن هر کدام از شاخص‌های داو جونز %1.7 و استاندارد اند پورز %1.6 کاهش یافتند.

ارزش یورو پول واحد اتحادیه اروپا نیز در مقابل دلار آمریکا نیز با %0.3 کاهش تا سطح 1,1716 دلار در برابر هر یورو پایین آمد.

همچنین به قرنطینه رفتن او تاثیر زیادی در فعالیتهای انتخاباتی اش دارد . او قرار بود جمعه به فلوریدا سفر کند اما این سفر لغو شد. کاخ سفید برنامه تازه‌ای برای سفرهای انتخاباتی ترامپ تنظیم و اعلام کرد.
ترامپ ناگزیر است دست‌کم دو هفته در قرنطینه بماند. پس از آن هم معلوم نیست مثل گذشته در پیکار انتخاباتی چست و چالاک باشد.می‌کنیم». دونالد ترامپ در توئیت خود افزوده است که «با هم این دوره را [بخوبی] پشت سر می‌گذاریم».

در همین حال، پزشک کاخ سفید اعلام کرد که حال رئیس جمهوری و همسر او «خوب است و دورۀ نقاهت را در کاخ سفید سپری خواهند کرد». وی تاکید کرد که دونالد ترامپ در این دروه «به مسئولیت‌ها و وظایف خود عمل می‌کند».

تحلیل‌گران بر این باورند که ابتلای ترامپ به کرونا احتمالا کمپین انتخاباتی او را بشدت تحت تاثیر قرار خواهد داد و بر توانایی و فعالیت او برای ادامه کمپین انتخاباتی‌اش خواهد کاست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha