استاندار ایلام: رعایت زیر ۵۰ درصدی پروتکل ها منجر به تعطیلی می شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: تمامی مدارس دولتی و غیرانتفاعی و حتی اماکن و صنوف در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی زیر 50 درصد تعطیل می شوند و شرط بازگشایی آنها رعایت پروتکل ها بالای 70 درصد است.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: عملکرد آموزش و پرورش در شرایط کرونا با صدور اطلاعیه های بی مورد، غلط و خلاف قانونی ضعیف است که این ناهماهنگی نتایج خوبی را به دنبال ندارد.

وی افزود: دانش آموزان و نوجوانان ناقلان خوبی برای والدین و معلمان هستند و این بی تفاوتی آموزش و پرورش نسبت به مصوبات ستاد استانی کرونا می تواند سبب مرگ و میر شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: چنانچه رعایت پروتکل ها به همین شکل در آموزش و پرورش پیش برود به شدت برخورد می شود، مصوبات ستاد کرونا باید اجرا شوند و وقتی اطلاعیه ای صادر می شود هیچ سازمان و نهادی حق صدور اطلاعیه متناقص با مصوبات را ندارد در غیر اینصورت با مدیران خاطی برخورد می شود.

استاندار ایلام ضمن قدردانی از تلاش های آموزش و پرورش تصریح کرد: در کنار آموزش باید سلامت نیز مد نظر باشد و چنانچه سلامت این قشر آسیب پذیر فراهم نشود و با ناهماهنگی پیش برود به طور قطع اثرات مخربی بدنبال خواهد داشت.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: آموزش پرورش اختیار دارد هر مدرسه ای که پروتکل ها را رعایت نکند و سلامت دانش آموزان و معلمان را به خطر اندازد بر علیه آنها اعلام جرم کند چرا آموزش و پرورش جایگاه ارزشمندی دارد و باید بهترین راهکار ها را برای مبارزه با کرونا ارائه دهد.

وی به رعایت پروتکل ها در روزهای اول کرونا اشاره کرد و گفت: میزان رعایت موارد بهداشتی کاهش یافته و تعداد بستری ها با افزایش چشمگیری همراه است و ۱۸۰ بستری در روز در استان ایلام فاجعه است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه کرونا جزئی از زندگی ما شده است، یادآور شد: تا ساخت واکسن کرونا باید در این زمینه فرهنگ سازی شود و رسانه ملی و خبرگزاری ها و فضای مجازی با تولید محتوا مانند گذشته بیشترین نقش را در روشنگری و اطلاع رسانی دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به برگزاری مراسم عزا و تجمع بسیار در آرامستان ها و عدم رعایت پروتکل ها هر روز شاهد جولان کرونا در استان هستیم که امیدواریم رسانه ها در این زمینه فعالیت خود را بیشتر کنند.

استاندار ایلام به همزمانی کرونا و آنفلوآنزا اشاره کرد و گفت: در بدترین فصل بدلیل وجود سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستیم که ما را به سمت کرونا سوق می دهد و لزوم استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را دوچندان می کند.

سلیمانی دشتکی در خصوص برگزاری نماز جمعه ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون امام جمعه ایلام ستاد استانی کرونا را همراهی کرده و در نشستی که متعاقبا با ایشان برگزار می شود به طور قطع هماهنگی های لازم برای برگزاری نماز جمعه در شهرهای با وضعیت قرمز اعلام خواهد شد.

وی افزود: آرامستان ها باید توسط نیروی انتظامی و شهرداری بیشتر کنترل شود و به صاحبان عزا تذکر لازم برای جلوگیری از تجمع داده شود، مطب های پزشکی نیز باید بیشتر نظارت و بازرسی شوند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: صرف غذا در رستوران ها و اماکن پرتجمع ممنوع است و باید بیرون بر باشند همچنین تولیدکنندگان ماسک نیز برای جلوگیری از متضرر شدن با همکاری شرکت های دانش بنیان، دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری به تولید ماسک های چندبار مصرف و قابل شستشو بپردازند.

استاندار ایلام در خصوص مراسم اربعین نیز اظهار داشت: مرز هوایی و زمینی برای زائران اربعین بسته و حضور زائران در مرز مهران ممنوع است ما تابع قوانین کشود خود و تابع دستورات مقام معظم رهبری هستیم.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: تاکنون هزار زائر که به مرز مراجعه کرده است دستگیر و به شهرهای خود بازگردانده شده اند از تمام هموطنان تقاضا داریم به هیچ عنوان به مرز مهران برای ورود به کشور عراق مراجعه نکنند در غیر اینصورت با آنها برخورد قانونی می شود.

وی تاکید کرد: افرادی نیز که بازگردانده می شوند باید غربالگری و تست شوند تا در صورت مشاهده علائم با ماشین های مخصوص به شهرهای خود بازگردند.

جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک به ادارات و عدم ارائه خدمت به آنها، تشکیل ستادهای شهرستانی کرونا، کنترل مراسمات و تجمعات توسط فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران از مصوبات سناد استاتی کرونا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha