رییس سازمان مدیریت: ۱۵ درصد تسهیلات کرونا در کرمان پرداخت شد

کرمان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۳۰ درصد از سهمیه تسهیلات کرونا در این استان از بانکها درخواست شده که تنها نیمی از پرونده‌های درخواستی پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، جعفر رودری شامگاه شنبه در سومین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان افزود: بانک‌ها علت پرداخت نکردن این تسهیلات را اعلام کنند.

وی اظهار داشت: دولت پس از شیوع ویروس کرونا تسهیلاتی را برای بخش‌های آسیب‌دیده از این ویروس و جبران آسیب‌ها اعطا می کند که میزان جذب این تسهیلات در استان کرمان رضایت بخش نیست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: دولت یکهزار و ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا برای استان کرمان سهمیه در نظر گرفته است.

نرخ بیکاری کرمان نزدیک به متوسط کشوری

وی اضافه کرد: برآوردها حدود ۱۲۰ هزار بیکار در استان کرمان را نشان می‌دهد، که سالانه طبق برآورده جمعیتی ۳۵ تا ۳۷ هزار نفر در  استان وارد بازار کار می‌شوند و در این زمینه میزان تعهد اشتغال جدید دستگاه‌های اجرایی استان سالی ۴۲ هزار و ۱۵۰ فرصت شغلی بوده است.

رودری افزود: تلاش دولت در راستان کاهش نرخ بیکاری برنامه‌ریزی شده و در این راستا امیدواریم با اقدامات صورت گرفته بتوانیم نرخ استان بیکاری را کاهش دهیم. 

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان کرمان ۱۰.۱ درصد و میانگین کشوری ۹.۸ درصد است تصریح کرد: تعهد سالانه اشتغال براساس ارزیابی آخرین نرخ بیکاری استان کرمان در بهار ۹۹ به متوسط کشوری نزدیک است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان داشت: امسال براساس آخرین آمار اعلام شده ۱۸ هزار و ۵۶۷ فرصت شغلی جدید در استان کرمان ایجاد و ۴۴ درصد از تعهد سالانه استان محقق شده است.

وی با اشاره به گذشت بیش از ۶ ماه از سال‌جاری گفت: طبق برنامه زمان‌بندی باید نیمی از تعهد اشتغال استان محقق می‌شد که مقداری از برنامه زمانبندی عقب هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha