۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 84064029
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیماری تب سه‌روزه در قم مشاهده نشده است

قم- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی قم گفت: در نیمه نخست سال‌جاری هیچ موردی از بیماری تب سه‌روزه دامی(تب بی‌دوام) در استان قم مشاهده نشده است.

مهدی رفیعی محمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیماری تب سه‌روزه دامی در نیمه اول سال‌جاری در برخی استان‌های کشور مشاهده شد، ولی تاکنون موردی از آن در استان قم گزارش نشده است.

وی با تاکید بر تشدید اقدامات دامپزشکی در دامداری‌ها،‌ اضافه کرد: دامداران باید نسبت به اقدامات بهداشتی در واحدهای دامی خود و عدم ورود دام بدون اخذ مجوزهای حمل بهداشتی به دامداری‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: پاک‌سازی محوطه دامداری به‌طور مرتب و خودداری از انباشت کود بدون پوشش نایلونی و سمپاشی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از دیگر نکاتی است که باید توسط دامداران انجام شود.

رفیعی گفت: بیماری تب سه‌روزه دامی توسط پشه‌ها در بین گله‌های گاو و گاومیش منتقل می‌شود  و با واگیری بالای بیماری در یک گله و تلفات کم بروز می‌کند؛ دام‌های بیمار علایمی از قبیل تب، بی‌حالی، قطع اشتها و نشخوار، قطع شیر، لنگش و زمین‌گیری از خود نشان می‌دهند.

وی بیان کرد: دامداران باید در صورت مشاهده علایم مشکوک به این بیماری، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی محل سکونت و یا مراکز درمانی دامپزشکی بخش خصوصی اطلاع‌رسانی نمایند./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha