به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس تابش» با بیان اینکه ۱۱۰ هزار و ۳۶۶ فقره معادل ۹۹ درصد شکایات دریافتی قابل پیگیری و ۹۷۱ فقره معادل یک درصد از آنها غیرقابل پیگیری بودند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۸۷۴ شکایت معادل ۳۴ درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی شده است، ۵۶ هزار و ۱۳۲ فقره معادل ۵۰ درصد تخلف، احراز نشده و ۱۷ هزار و ۳۳۱ شکایت معادل ۱۶ درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: از این تعداد شکایات، ۹۵ هزار و ۵۰۶ فقره معادل ۸۶ درصد مربوط به کالا بود که نان، میوه و سبزی در صدر آن قرار گرفتند و ۱۵ هزار و ۸۳۱ فقره معادل ۱۴ درصد مربوط به خدمات است که نرخ تعمیر خودروهای سبک و کافی نت مهمترین آنها محسوب می شود.
مصالحه بیش از سه هزار و ۵۰۰ مورد از تخلفات با تدابیر اتخاذ شده
تابش تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند، سه هزار و ۵۵۴ فقره به مصالحه و جلب رضایت شاکیان منجر شد و بر همین اساس از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.
وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و درج نشدن قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۷۳ هزار و ۸۳۵ فقره معادل ۶۶ درصد به صورت تلفنی، ۱۸ هزار و ۳۶۷ فقره معادل ۱۷ درصد به صورت حضوری و ۱۹ هزار و ۱۳۵ فقره معادل ۱۷ درصد به صورت کتبی بوده است.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: استانهای تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و البرز با افزایش تعداد شکایات و استانهای سمنان، جنوب کرمان، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان با کاهش شکایات مواجه بوده اند.
نظر شما