حمایت مالی از توسعه آموزش مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

تهران- ایرنا- دانشگاه علوم پزشکی مجازی در راستای تحقق اهداف عالی برنامه توسعه آموزش مجازی و اعتلای جایگاه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی سلامت، به دانشگاه‌های علوم پزشکی گرنت پژوهشی اعطا می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فراخوان دوم دانشگاه علوم پزشکی مجازی به منظور اعطای گرنت به پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای آموزش مجازی در پاییز ۹۹ منتشر شد.

پژوهشگران می توانند طرح های پژوهشی مرتبط با اولویت ها و محورهای تعیین شده را در بازه زمانی اول مهر تا ۳ آذر ۱۳۹۹ در سامانه پژوهشیار دانشگاه علوم پزشکی مجازی ثبت کنند تا پس از بررسی و تایید مورد حمایت مالی قرار گیرند.

گرنت نوع اول به دانشجویان، کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی تا سقف ۱۰ میلیون تومان، گرنت نوع دوم به اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی با سابقه فعالیت در حوزه آموزش الکترونیکی، اعضای کمیته آموزش مجازی دانشگاه ها و کارشناسان شاغل و خبره در حوزه آموزش الکترونیکی تا سقف ۳۰ میلیون تومان اعطا می شود.

گرنت نوع سوم به اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با سابقه فعالیت در حوزه آموزش الکترونیکی، اعضای کمیته آموزش مجازی دانشگاه ها و مدیران مراکز و واحدهای آموزش الکترونیکی تا سقف ۵۰ میلیون تومان داده می شود.

ثبت طرح در سامانه پژوهشیار دانشگاه علوم پزشکی مجازی، انجام داوری علمی طرح، بررسی و تایید نهایی در شورای آموزشی-پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مجازی و عقد قرارداد از جمله مراحل ثبت گرنت است.

از جمله محورهای گرنت می توان «مجازی سازی برنامه های آموزشی اعم از برنامه های منجر به مدرک و یا سایر دوره های کوتاه مدت»، «طراحی و توسعه شبکه های اجتماعی برخط مرتبط با آموزش و یادگیری مجازی»، «مطالعه و شناسایی ملاک های اندازه گیری کیفیت آموزش مجازی» و «به کارگیری و ارزشیابی روش های هوشمند به منظور مدیریت داده های سلامت (طراحی ابزارهای آموزشی مبتنی بر وب و یادگیری با تلفن همراه)» رانام برد. 

«بررسی و استفاده از منابع آموزشی باز (OER) در آموزش علوم پزشکی مجازی»، «طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره های همگانی آموزش آزاد درون خطی( MOOCs)»، «طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه های کامپیوتری آموزشی (OCW)»، «طراحی، اجرا و ارزشیابی شبیه سازهای دیجیتال در آموزش علوم پزشکی»، «بازی وار سازی (Gamification) رایانه ای در آموزش علوم پزشکی» و «طراحی و تدوین مطالعات مبتنی بر واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در آموزش علوم پزشکی مجازی» از دیگر محورهای گرنت است.

«طراحی و توسعه آموزش های مجازی در محیط های بین المللی»، «طراحی نظام جامع مدیریت دانش در مراکز آموزش پزشکی مجازی دانشگاه های علوم پزشکی کشور»، «تدوین روش های ارتقای دسترسی به آموزش پزشکی مجازی با استفاده از طراحی و ایجاد روش ها و ابزارهای جدید آموزشی»، «بررسی و ارائه راهکار جهت حل مسائل مربوط به ارائه پایدار آموزش پزشکی مجازی در مناطق در حال توسعه کشور» از جمله محورهای این گرنت است.

همچنین «طراحی و تدوین گرایش های جدید فناوری های آموزشی برای آموزش علوم پزشکی مجازی»، «طراحی و تدوین چهارچوب های نظری به منظور تببین الزامات آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی» و «طراحی مطالعات مرتبط با سیاست گذاری، تبیین و پیاده سازی اصول اخلاق در آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی در دانشگاه های علوم پزشکی» از دیگر محورهای این فراخوان محسوب می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha