برنامه‌های ۱۳ آبان در گلستان متمرکز برگزار می‌شود

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه ویژه برنامه‌های ۱۳ آبان امسال گفت که مراسم روز ملی مبارزه با استکبار امسال به دلیل شیوع کرونا، متمرکز و محدود و با رویکرد فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

هادی حق‌شناس روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ که به صورت ویدئو کنفرانس با ستادهای شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، کرسی‌ آزاداندیشی، تولید فیلم کوتاه، استفاده بهینه از فضای مجازی و بهره‌وری از کانال‌ها و شبکه‌های مجازی و تجلیل از خانواده‌های شهدای دانش‌آموز در برنامه های امسال باید بیشتر از سال های قبل باشد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی، جشن‌ این ایام را که همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت است به صورت مجازی برگزار کنند.

استاندار گلستان با اشاره به همزمانی ۱۳ آبان امسال با هفته وحدت گفت: وحدت فعلی گلستان که حاصل تلاش بزرگان شیعه و سنی این استان و مورد خشم و وحشت دشمنان است باید حفظ شود.

همچنین فرماندار ویژه گنبدکاووس که به صورت ویدئو کنفرانسی در این جلسه شرکت کرده بود گفت: ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در این شهرستان مرزی با پیش‌بینی ۳۵ ویژه برنامه به استقبال گرامی‌داشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی می‌رود.

عبدالقدیر کریمی افزود: برگزاری یادواره ۴۴ شهید دانش آموز و ۱۷ شهید جامعه فرهنگی گنبدکاووس به همراه عطرافشانی گلزار آنها، نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و برپایی نمایشگاه با موضوع استکبار ستیزی و نیز دیدار با ائمه جمعه شیعه و اهل سنت به مناسبت هفته وحدت از مهمترین برنامه های پیش بینی شده روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در این شهرستان مرزی است.

کریمی اضافه کرد: در برگزاری برنامه‌های پیش بینی شده روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در گنبدکاووس همچنین از ظرفیت مساجد، هیات‌های مذهبی، نمازجمعه، دانشگاه‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و فضای مجازی استفاده خواهد شد تا چرایی، اهداف و دستاوردهای مهم ۱۳ آبان برای اقشار مختلف مردم بالاخص نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

۱۳ آبان که در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده یادآور واقعه تاریخی تبعید امام راحل به خاطر مخالفت با قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ ، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha