۱۵۰ باشگاه کتابخوان برای پایتخت کتاب شدن سمنان ایجاد می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ایجاد ۱۵۰ باشگاه کتابخوان رسالت آموزش و پرورش در مسیر انتخاب شدن سمنان به عنوان پایتخت کتاب پیش‌بینی شد.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز دوشنبه در نشست با مسوولان آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در طرح باشگاه های کتابخوان برای آموزش و پرورش این استان ایجاد ۱۵۰ باشگاه کتابخوان پیش بینی شد.

وی درباره فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برای اجرای جشنواره پایتخت کتاب گفت: هدف اصلی از اجرای این برنامه توسعه فعالیت های کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه در جامعه به خصوص در بین جوانان و نوجوانان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص و ایجاد و فعالیت دبیرخانه جشنواره پایتخت کتاب تصریح کرد: در انتخاب پایتخت کتاب تاکید اصلی بر روی نوآوری و خلاقیت و نیز بهره گیری از مشارکت گسترده نهادهای مردمی و فرهنگی قرار دارد و به همین خاطر دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان در یک موسسه فرهنگی مردمی ایجاد و فعال شده است.

فلاح، نقش آموزش و پرورش را با توجه به گسترده بودن جامعه هدف آن در این طرحها بسیار مهم دانست و بر لزوم مشارکت و همکاری مدارس و ادارات آموزش و پرورش در این طرحها و به ویژه برگزاری جام باشگاههای کتابخوان تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست با مهم خواندن توجه به توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه آمادگی این اداره کل را برای مشارکت در این فعالیت ها و برنامه ها اعلام کرد.

محمد دستورانی گفت: در بحث باشگاههای کتابخوان آموزش و پرورش تلاش دارد به رقمی بالاتر از سهمیه پیش بینی شده دست یابد.

رضا شمس خانی مسوول دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان نیز در این نشست گزارشی از اقدامات و فعالیت های این دبیرخانه ارائه و برنامه های کوتاه مدت را در این خصوص تبیین کرد.

در این نشست که معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و معاون فرهنگی و پرورشی و کارشناسان آموزش و پرورش این استان نیز حضور داشتند در خصوص همکاری آموزش و پرورش در شورای فرهنگ عمومی و زمینه سازی برای تحقق سرفصل های ۱۶ گانه تدوین شده که برگرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری است برای طرح و تصمیم گیری در این شورا بحث و تبادل نظر شد.

راه‌های توسعه فعالیت های مشترک برای ایجاد باشگاههای کتابخوان، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و نیز پایتخت کتاب دیگر موضوع های مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha