حدود ۷۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت ۶۰ درصد در مازندران وجود دارد

نوشهر - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران از وجود ۶۸۹ طرح صنعتی در حال ساخت با پیشرفت بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان در استان خبر داد.

جهانگیر بائی لاشکی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که بیش از ۶۰ درصد از این طرح های صنعتی به خاطر تورم و افزایش نرخ ارز برای ادامه کار نیاز به تسهیلات دارند که کارگروه و کمیته تسهیل استان با جدیت پیگیر حل مشکلات آنها است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی با استفاده از تسهیلات رونق تولید و سایر منابع ، در نیمه نخست سال جاری به ۱۱۹ واحد صنعتی ۷۵۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

بائی لاشکی گفت : در حال حاضر نیز ۴۸۲ واحد تولیدی برای دریافت ۳۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

معاون گذاری اداره کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران همچنین سهم استان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ بودجه سال جاری را ۲۳۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود :  تاکنون ۲۵۹ میلیارد تومان از این محل به واحد های صنعتی تسهیلات پرداخت شده که ۱۰ درصد بیشتر از سقف تعیین شده ، می باشد.

بائی لاشکی در خصوص واحدهای صنعتی غیر فعال این استان هم گفت : در راستای حمایت از واحدهای صنعتی تعطیل شده در استان تاکنون  ۵۱  واحدهای صنعتی با تسهیلات ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به چرخه تولید بازگشتند که ۶۱۷ نفر در این واحدها مشغول به کار شدند.

وی افزود:  براساس برنامه ریزی های صورت تا پایان سال یکصد واحد غیر فعال دیگر هم به چرخه تولید بازخواهد گشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha