۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84066628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری سایبری موساد با امارات و نگرانی فعالان حقوق بشر

تهران - ایرنا - تماس تلفنی وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با وزیر امور همکاری های بین‌المللی امارات شهروندان اماراتی و فعالان حقوق بشری و مدنی را نگران کرده است که مبادا همکاریهای امنیتی بین ابوظبی و تل آویو بر امنیت و آزادی شخصی آنها تاثیر بگذارد.

به گزارش ایرنا، شبکه  تلویزیونی " مکان " رژیم صهیونیستی روز سه شنبه با اشاره به برقراری تماس تلفنی بین " ایلی کوهن " وزیر اطلاعات این رژیم و " ریم الهاشمی " وزیر امور همکاری‌های بین المللی امارات افزود: دو طرف در این گفت و گوی تلفنی در مورد تقویت همکاری دو جانبه در زمینه‌های امنیتی، فضای مجازی، فناوری و ایجاد جزایر مصنوعی تبادل نظر کردند. 

بر اساس این گزارش،  این اولین تماس بین " کوهن " و " الهاشمی " که سمت مدیر کلی کمیته اجرایی " اکسپو ۲۰۲۰ دبی"  را نیز برعهده دارد از زمان امضای توافقنامه صلح بین امارات و رژیم صهیونیستی اسرائیل (در ۱۵ سپتامبر) می‌باشد. 

شبکه یاد شده اشاره کرد که تاسیس غرفه اسرائیل در نمایشگاه " اکسپو ۲۰۲۰" در جریان است. 

اکسپو  از مهم ترین رویدادهای بین المللی به شمار می‌رود که هر ۵ سال یک بار در یک کشور برگزار می‌شود و به مدت ۶ ماه ادامه دارد و در طول برگزارری آن جدیدترین دستاوردها و خلاقیت‌های بشری از سراسر دنیا به نمایش در می آید.

اکسپو ۲۰۲۰ برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود و پیش بینی شده است در جریان آن، امارات از ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۸ مهر ۱۳۹۹) تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ (۲۱ فروردین ۱۴۰۰)میزبان حدود ۲۰۰ کشور جهان باشد.

در همین حال پایگاه اطلاع رسانی امارات ۷۱،  تماس تلفنی " ایلی کوهن " وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی و وزیر امور همکاری‌های بین المللی امارات را در راستای بخشی از پروژه نفوذ اطلاعاتی رژیم اسرائیل به دستگاه‌ها و نهادهای امارات بیان کرد.  

به نوشته این پایگاه اطلاع رسانی شهروندان و افراد مقیم امارات با توجه به اخباری که درباره جاسوسی علیه آن‌ها و فعالیت آن‌ها نشر پیدا کرده است ترس دارند که روابط همکاری‌های امنیتی بین ابوظبی و تل آویو بر امنیت و آزادی شخصی آن‌ها تأثیر بگذارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha