به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی کمپین «هرکجا، هر زمان، یادگیری» مدیر برگزاری این کمپین عصر سه شنبه درباره ایده اولیه برگزاری این کمپین گفت: راه اندازی کمپین مجازی هرکجا، هرزمان، یادگیری همزمان با آغاز بحران کرونا و قرنطینه کلید خورد، از آنجا که در این ایام کسب و کارها دچار مشکلات اقتصادی بودند تصمیم گرفتیم تا در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی آموزش های آنلاین و رایگانی را ارائه کنیم.
«زهرا رحمتیان» درباره هدف از راه اندازی کمپین بیان کرد: مهمترین رویکرد این رویداد عمل به مسئولیت اجتماعی و ارتقای مهارت های نوآورانه جوانان کشور در شرایط بحران بود که خداروشکر با توجه به بازخوردها با موفقیت روبرو شد.
رحمتیان با بیان اینکه کمپین در ابتدا با همراهی۲۰ نفر از اساتید آغاز شد، ادامه داد: به دلیل شرایط قرنطینه و دورکاری و همچنین رایگان بودن آموزشها، رفته رفته استقبال از این طرح بیشتر شد و کمپین را با ۱۳۳ مدرس توسعه دادیم.
به گفته مدیر کمپین آموزش آنلاین، در طول این کمپین بیش از ۵ میلیارد تومان آموزش رایگان به مردم ارائه شده است و نکته جالب توجه اینکه ۴۱۶ نفر از شرکت کننده ها از ۲۶ تا ۵۰ وبینار، ۲۲۲ شرکت کننده از ۵۱ تا ۱۰۰ وبینار و ۹۵ شرکت کننده نیز از بیش از ۱۰۰ وبینار یا ویدئوی وبینار استفاده کردهاند.
وی درخصوص مهمترین چالشهای این رویداد مجازی مطرح کرد: با توجه به جدید بودن این حرکت و حجم بالای ۲۳۸ رویداد آموزشی که در مدت ۶ماه برگزار شد با چالش های متفاوتی مواجه شدیم که از مهمترین آنها می توان به تامین زیرساخت های مورد نیازو مدیریت حجم بالای مخاطب با توجه به مجازی بودن فرآیندها اشاره کرد.
رحمتیان ادامه داد: دوره ها شامل ۲۲۹ وبینار و ۹ لایو آموزشی اینستاگرام بود و ترافیک وبینارها گاهی به حدی بود که مثلا طی ۱۰ روز برپایی کمپین در تعطیلات سال نو ۵۶ رویداد آنلاین را برگزار کردیم.
وی ادامه داد: در مدت اجرای کمپین یادگیری، ۱۶۹ هزار ساعت برنامه آموزشی در مجموع ارائه شد و ۱۳۳ مدرس از داخل وخارج کشور همراه شرکت کنندگان بودند، همچنین شرکت در این کمپین به دلیل جهانی بودن کرونا در جغرافیای بین الملل آزاد بود و شرکت کنندگانی از کشورهای خارجی نیز داشتیم.
رحمتیان درباره خروجی تداوم کارگاه ها و کمپین های آموزشی مجازی نیز یادآورشد: برگزاری کمپین هرکجا، هر زمان، یادگیری آمار خوبی درباره علاقه مندی مخاطبان به موضوعات آموزش آنلاین ارائه کرد و براین اساس برنامهریزی برای تعریف دوره های آموزشی بعدی ساده تر میشود.
نظر شما