تشکیلات خودگردان خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی چهارجانبه شد

تهران- ایرنا- "مجدی خالدی" مشاور ارشد "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی درباره موضوع فلسطین با همکاری گروه چهارجانبه (روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اوایل سال ۲۰۲۱ شد.

به گزارش پایگاه المانیتور، خالدی با اشاره به درخواست‌های صورت گرفته از جانب عباس در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۷ سپتامبر، اظهار داشت که آماده توافق با هرکسی که به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب می‌شود، هستیم.

وی اشاره به این که دولت بایدن پایبند به مسائلی که دولت ترامپ در راستای آنها تلاش کرده، نخواهد بود، افزود: در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کردیم که آماده حضور در کنفرانس بین المللی با همکاری گروه چهار جانبه هستیم. می‌خواهیم این کنفرانس در اوایل سال ۲۰۲۱ پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا برگزار شود.    

خالدی تاکید کرد که فلسطینی‌ها محکم بر سر حق استقلال و حاکمیت خود ایستاده اند و برنامه‌های آنها وابسته به یک رهبر از یک کشور نیست.

تشکیلات خودگردان فلسطین روابط خود با دولت آمریکا را در پی انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر قدس متوقف کرده بود و این اظهار نظر مقام ارشد فلسطینی نشانه درخواست دوباره مذاکره با آمریکایی‌ها است. هرچند تشکیلات خودگردان که در دوره ترامپ خسارت‌های زیادی را متحمل شده، بایدن را گزینه مناسب تری برای مذاکره در نظر داشته باشد.

این مقام ارشد تشکیلات خودگردان همچنین اعلام کرد که تمام دولت‌های آمریکا و نامزدهای ریاست جمهوری این کشور به طرق مختلف از اسرائیل حمایت می‌کنند، اما مطمئن هستیم که دولت بایدن همانند پرزیدنت اوباما به قوانین بین المللی بیشتر پایبند است. این به هیچ وجه بدین معنی نیست که دولت بایدن از اسرائیل کمتر حمایت ‌کند.  

وی در خصوص عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت که تمام کشورهای عربی تحت فشار آمریکا هستند و آنها روابط خود با تل آویو را به خاطر اسرائیل برقرار نکردند، بلکه بخاطر آمریکا و کمک به دونالد ترامپ کردند.

خالدی همچنین درباره انتخابات فلسطین بیان داشت:اقدامات فعلی برای اتحاد فلسطینی‌ها و برگزاری انتخابات، اعتبار و مشروعیت رهبری فلسطین را به شدت افزایش خواهد داد و به اتحاد فلسطینی‌های داخل و خارج کمک خواهد کرد.

وی اشاره کرد که تلاش‌هایی از سال ۲۰۰۷ با مصر و دیگر کشورها صورت گرفت، اما این تلاش‌ها به علت فشارهای خارجی ناکام ماند. به گفته این مقام ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، تمام گروه‌های فلسطینی رهبری عباس و نقش کلیدی سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان حافظ ملی گرایی فلسطینی را می‌پذیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha