مشارکت در ساخت آزاد راه شیراز- اصفهان، درآمدی پایدار برای شهر صدرا خواهد بود

شیراز-ایرنا-مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: مشارکت این شرکت در ساخت آزاد راه شیراز – اصفهان، یک منبع درآمد پایدار برای توسعه زیرساخت‌های شهری صدرا خواهد بود.

به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی این شرکت، خلیل جاجی‌پور افزود: شرکت عمران صدرا به منظور توسعه و تکمیل برنامه حمل و نقل برون شهری این شهر، اتصال صدرا به آزاد راه در دست ساخت شیراز - اصفهان را از انتهای حد غربی حریم شهر صدار در دستور کار قرار داده و با هدف سرمایه‌گذاری و ایجاد یک منبع درآمد مطمئن و پایدار، مذاکرات و رایزنی‌های لازم را از اواخر سال ۹۸ انجام داده است.
وی ادامه داد: این مذاکرات در نهایت منتهی به موافقت وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس و مجمع عمومی شرکت عمران شهرهای جدید کشور شد.
او اظهار داشت: با توجه به پیگیری نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، این موضوع در دستور کار کمیسیون زیربنایی هیات دولت نیز قرار گرفت و به زودی مصوبه هیات وزیران در خصوص صدور مجوز نهایی مشارکت ۱۰ درصدی شرکت عمران صدرا در این پروژه بزرگ ملی و منطقه‌ای اخذ خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا افزود: آزاد راه شیراز- اصفهان با حدود ۲۲۰ کیلومتر طول، به عنوان نخستین و بزرگترین آزاد راه جنوب کشور، مرکز کشور را به جنوب کشور و استان فارس متصل می‌کند.
حاجی‌پور گفت: مشارکت شرکت عمران شهر جدید صدرا در این طرح ضمن تسریع در اتمام این پروژه راهبردی، دسترسی شهر صدرا به این آزاد راه را فراهم خواهد کرد.
وی اضافه کرد: بازگشت منابع حاصل از این سرمایه‌گذاری که از محل بهره‌برداری از آزاد راه به نسبت سهم مشارکت شرکت عمران شهر جدید صدراست، بی‌درنگ و هم زمان با شروع بهره‌برداری و در مدت ۱۵ سال انجام خواهد شد.
او بیان کرد: موضوع سرمایه‌گذاری و تعریف پروژه‌های مشارکتی در قالب تنوع بخشی به روش‌های تامین مالی پروژه‌ها در شرکت عمران شهر جدید صدرا، یکی از سیاست‌های اصولی و موثری بوده که هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا در سال‌های اخیر در دستور کار قرار داده است.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا ادامه داد: مشارکت در طرح ملی آزاد راه شیراز - اصفهان و اتصال شهر صدرا به این آزاد راه نیز در همین راستا و در قالب یک فرآیند کاملا شفاف و قانونی و با هدف تامین منافع آتی شهر و شهروندان این شهر مد نظر قرار گرفته است.

شهر جدید صدرا در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha