۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84069226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه حکم بازداشت رهبر مخالفان دولت بلاروس را صادر کرد

مسکو - ایرنا - روسیه حکم بازداشت «سوتلانا تیخانوفسکایا» نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و رهبر مخالفان دولت این کشور را صادر کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، نام سوتلانا تیخانوفسکایا در فهرست افراد تحت تعقیب وزارت کشور روسیه قرار گرفته است.

علت تحت تعقیب قرار گرفتن تیخانوفسکایا از سوی روسیه، گشوده شدن پرونده کیفری اعلام و توضیحات بیشتر در این مورد ازسوی وزارت کشور روسیه داده نشده است.

تیخانوفسکایا بلافاصله پس از انتخابات ریاست بلاروس، خاک این کشور را ترک کرد و به لیتوانی رفت و در هفته های اخیر با سران چند کشور اروپایی ازجمله امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار و گفت وگو کرد.

دادستانی کل بلاروس در مورد سوتلانا تیخانوفسکایا پرونده ای کیفری با عنوان تلاش برای غصب قدرت در بلاروس گشوده و وی را تحت تعقیب اعلام کرده است و در صورت حضور در بلاروس تا پنج سال حبس خواهد شد.

در همین حال به گزارش رسانه ها، سوتلانا تیخانوفسکایا به صدور حکم بازداشت وی در روسیه به حالت طنز اشاره کرده و گفت: من نمی دانستم می روم و ایمیل خودم را نگاه می کنم.

وی افزود: من نمی دانستم که مرتکب جرمی شده ام و روسیه در مورد من پرونده کیفری گشوده است.

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، ده‌ها هزار نفر از مخالفان «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهوری این کشور در هفته‌های اخیر با برگزاری تظاهرات در مینسک و دیگر شهرهای بلاروس به نتیجه این انتخابات اعتراض کرده‌اند. 

مخالفان مدعی هستند که انتخابات سالم و شفاف برگزار نشده است.

دخالت‌ اروپا و کشورهایی نظیر آمریکا در امور داخلی بلاروس در حالی صورت می‌گیرد که مسکو تمام قد از اقدام‌های این متحد خود حمایت کرده است و از سوی دیگر این اقدام‌ها، واکنش و محکومیت کشورهای غربی را در پی داشت.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه اعلام کرده است که در صورت بی ثبات شدن اوضاع بلاروس، مسکو به حکومت بلاروس به عنوان هم پیمان خود کمک خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha