همه مردم ایران با صدای ماندگار شجریان مانوس بودند

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین با صدور پیامی ضمن درگذشت استاد محمدرضا شجریان، خاطرنشان کرد که همه مردم ایران را با صدای این هنرمند فقید مانوس بودند.

پیام تسلیت هدایت الله جمالی پور که امروز جمعه صادر شده به شرح زیر است:
إِنَّالِلَّهِ وَ إِنَّا الَیْهِ رَاجِعُون

نغمه سرای بزرگ موسیقی ایران، استاد محمدرضا شجریان پس از نیم قرن فعالیت حرفه ای مستمر و خلق آثاری بیادماندنی در حوزه موسیقی اصیل و تربیت شاگردانی بی‌شمار،پس از طی دوران طولانی بیماری در روز اربعین حسینی به دیار باقی و جوار معبودش شتافت. 

در بخش بعدی این پیام آمده است: همه ی مردم ایران زمین،سالهای سال با صدای ماندگارش به ویژه درماه مبارک رمضان و هنگامه افطار با نوای جاودانه و معنوی ربّنای این استاد نامی موسیقی ایران مأنوس بوده اند و این نغمات در خاطره ها ماندگار خواهند ماند.

در ادامه این پیام آورده شده است: اینجانب درگذشت این هنرمند نامی را به ملت شریف ایران، مردم اصیل و فرهنگ دوست استان قزوین،جامعه هنری کشور علی الخصوص اهالی موسیقی ،شاگردان، فرزند هنرمند ایشان جناب آقای همایون شجریان و نیز سایر بازماندگان محترم ایشان تسلیت می‌گویم. 

در بخش پایانی این پیام آمده است: از درگاه خداوند متعال علوّ درجات و رحمت واسعه برای آن مرحوم مسئلت می نمایم.

محمدرضا شجریان از اساتید به نام و برجسته آواز و موسیقی ایران روز گذشته در سن ۸۰ سالگی پس از چهار سال مقابله با بیماری وداع حق را لبیک گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha