۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۸:۳۸
کد خبر: 84070188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۸:۳۸
کد خبر: 84070188
مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- بهره برداری از ۱۰ طرح پست و خط فوق توزیع برق منطقه ای، افزایش شمار مبتلایان به کرونا، تصویب ۳۰ طرح در کارگروه زیربنایی ، اختصاص ۸۰ میلیارد به پارک علم و فناوری، صدور دستور تخریب رواق پیاده رو بازار ساحلی بندرعباس ، آغاز صید میگو و بهره برداری از ۶۳ طرح عمرانی روستایی از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان در هفته گذشته ( ۱۲ تا ۱۸ مهرماه) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین آنها مرور می شود.

اقتصادی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: باتوجه به اینکه هرمزگان یکی از قطب‌های مهم اقتصادی کشور به حساب می‌آید لذا خواهان توسعه تعامل اتاق بازرگانی بندرعباس در عرصه‌های منطقه ای و فرا منطقه ای هستیم.

غلامرضا انصاری روز چهارشنبه گذشته در نشست با استاندار هرمزگان، رییس اتاق بازرگانی بندرعباس و نماینده وزارت امور خارجه در بندرعباس اظهارداشت: از تمام پیشنهادها و برنامه‌های اتاق بازرگانی بندرعباس در راستای گسترش روابط بین المللی حمایت و استقبال می‌کنیم.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت صبا فولاد خلیج فارس با ادامه روند کنونی و تا پایان امسال به ظرفیت اسمی سالانه یک و نیم میلیون تن دست خواهد یافت.

حجت اله میرزایی روز سه شنبه گذشته در بازدید از اراضی طرح توسعه صبا فولاد خلیج فارس اظهار داشت: این شرکت در سه‌ماهه اخیر میزان تولید خود را افزون‌بر ۲ برابر افزایش داده و میزان تولید در این مجموعه از ۴۰ هزار تُن به بیش از ۸۰ هزار تُن رسیده است.

شنبه گذشته در دیدار کامبیز مهدی زاده مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور با فریدون همتی استاندار هرمزگان ۸۰ میلیارد ریال بودجه حمایتی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور به پارک های علم و فناوری استان هرمزگان اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: این شرکت تا پایان سال جاری، ۷۰۰ میلیارد ریال در قشم سرمایه‌گذاری می‌کند که با احتساب آن حجم سرمایه گذاری در این جزیره به بیش از یکهزار و ۷۶۰ میلیارد ریال می‌رسد.

بیژن عباسی آرند شامگاه سه شنبه گذشته در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری در قشم افزود: پیش از این، شرکت ایرانسل یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در قشم انجام داده است که با افزایش این سرمایه‌گذاری، حجم آن در کشور به تناسب منطقه، بی نظیر می‌شود.

۱۰ طرح پست و خط فوق توزیع برق منطقه ای هرمزگان در قالب پویش الف_ب_ایران روز دوشنبه گذشته از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان در حاشیه بهره برداری از این طرح‌ها گفت: برای راه اندازی این طرح‌ها ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

حسین کهوری افزود: مهم ترین این طرح‌ها شامل پست ۶۳ کیلوولت روستای دشت امام بندرعباس، پست ۶۳ کیلوولت موقت گابریک، پست ۶۳ نگین ترابران، مرحله نخست پست ۶۳ ایسین، مرحله نخست پست ۱۳۲ کیلوولت دهستان، خط ۶۳ پست ۲۳۰ رودان، افزایش ظرفیت ترانس پست ۶۳ کیلوولت لافت و مرحله نخست پست ۶۳ کیلوولت گچین است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: صید میگو در آب های هرمزگان آغاز شد.

ابراهیم عالی زاده عصرشنبه گذشته در جمع خبرنگاران پیش بینی کرد: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان، امسال هزار و ۲۵۰ تن میگو صید می شود که از این میزان ۳۵۰تن میگو ریز و ۹۰۰ تن میگوی درشت است.

استاندار هرمزگان از تصویب ۳۰ طرح از مجموع ۳۶ طرح مطرح شده در کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان خبر داد.

فریدون همتی پنجشنبه شب گذشته پس از برگزاری این نشست اظهار داشت: دامپروری و کشاورزی، مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، مجتمع تفریحی و پرورش میگو مهمترین طرح های مصوب شده در این نشست کارگروه است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: یکهزار و ۱۶۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری نیمه نخست امسال در حوزه صنعت استان انجام شده که ۳۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

خلیل قاسمی روز شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه جاری، ۳۲ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در استان هرمزگان صادر شده است.

فرماندار شهرستان سیریک از صادرات ۵۵۰ تن کالای غیرنفتی از بندر چند منظوره این شهرستان به مقصد کشور عمان خبر داد.

احمد جمالدینی روز پنجشنبه گذشته در حاشیه ارسال این محموله صادراتی اظهار داشت: ارزش محموله صادر شده ۶۴ میلیارد ریال است و پنجمین محموله صادر شده از سیریک به کشور عمان است.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: با پیگیری ستاد تنظیم بازار استان، ۲۸ تن تخم مرغ به استان تخصیص و از امروز یکشنبه وارد بندرعباس شد.

محمد عباسی عصر یکشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: بر اساس تصمیم و مصوبه کارگروه تنظیم بازار هر کیلوگرم تخم مرغ درب کارخانه ۱۲۰ هزار ریال و برای مصرف کننده ۱۴۵ هزار ریال اعلام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: باوجود همه گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های متاثر از آن، در ۶ ماهه نخست امسال فرآیند ساخت و صدور مجوز تعداد بیش از ۲۰۰ فروند شناور در استان آغاز شد.

علیرضا محمدی کرجی ران روز یکشنبه گذشته در حاشیه بازدید از ساخت شناورها در جزیره قشم افزود: ساخت این شناورها با دریافت مجوز از اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها در استان هرمزگان صورت گرفته که این امر در نوع خود بی‌سابقه است.

هفته گذشته ۶۳ طرح عمرانی به ارزش یکهزار و ۹۱۹ میلیارد ریال به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در روستاهای هرمزگان به بهرداری رسید.

سرپرست تامین اجتماعی هرمزگان گفت: براساس عملکرد سال ۹۸، این سازمان ۱۷ هزار میلیارد ریال از کارگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ در هرمزگان مطالبه دارد.

عباس اکبری روز دوشنبه گذشته به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در نیمه نخست امسال افزون‌بر پنج هزار میلیارد ریال در قالب تعهدهای بلند مدت و کوتاه مدت در این استان پرداخت شده است.

اجتماعی

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت کرونا در هرمزگان گفت: در سه هفته اخیر آمار ثابتی از موارد ابتلا و فوتی کرونا در استان به ثبت رسیده که متاسفانه این روند مطلوب نیست و باید روند ابتلا نزولی باشد که برای تحقق این موضوع نیازمند رعایت هرچه بیشتر پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم هستیم.

دکتر حسین فرشیدی شامگاه جمعه گذشتبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و شمار فوت شدگان کرونا در استان به ۷۹۴ نفر رسید.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در استان تا پایان سال جاری تمدید شد.

غلامحسین رنجبر روز سه شنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: از اواخر مردادماه امسال تاکنون افزون بر۱۳هزار کودک در سنین ۳تا۶سال مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند که زمان اجرای این برنامه با توجه به ویروس کرونا و لزوم دسترسی بیشتر خانواده ها تمدید شده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار و دو دهم ریشتر درعمق ۹ کیلومتری جمعه شب گذشته بخش فارغان حاجی هرمزگان را لرزاند که این زلزله خوشبختانه خسارتی نداشته است.

رییس ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس گفت: به مناسبت اربعین حسینی ۱۱۴ هزار دست غذای گرم پخت و بین محله های کم برخوردار و نیازمند این شهر توزیع شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید کذایی روز جمعه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: توزیع این غذای نذری به همت ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس و همکاری دستگاه های مختلف با هدف کمک به نیازمندان محله های این شهر صورت گرفت.

وحید سلیمی معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر یکشنبه گذشته از بهره‌مندی ۱۴۸۷ نفر از مردم کم‌تر برخوردار روستای طاشکوییه شهرستان حاجی‌آباد و روستای دوآب شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان از خدمات متنوع بهداشتی، درمانی و دارویی ارائه شده از سوی پزشکان داوطلب هلال‌احمر در اجرای طرح ملی «نذر آب ۳» خبر داد.

فرهنگی، آموزشی

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش هرمزگان گفت: درسال تحصیلی جاری (۱۳۹۹-۱۴۰۰)، ۱۹ عنوان رشته جدید متناسب با نیازها و ظرفیت استان به رشته‌های شاخه کاردانش اضافه شده است.

محمد قویدل روز شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: رشته « دستیار فنی تعمیر و نگهداری سیستم‌های هواپیما»، «مهمانداری هواپیما»،« مدیریت آشپزی و قنادی»، «خدمات گلخانه‌ای» و «تولید محتوای آموزش الکترونیکی» از مهم‌ترین این رشته‌ها می‌باشد.

امسال مراسم عزاداری اربعین پنجشنبه گذشته همزمان با سراسر کشور در پنج موکب در بندرعباس و دیگر شهرستان های استان برگزار شد.

این موکب‌ها در بوستان شهید دباغیان، پشت فرمانداری بندرعباس، مجاورت چهارراه پردیس، مسجد جامع و زیر پرچم در بوستان غدیر برپا بودند که قرائت قرآن، سخنرانی مذهبی و مداحی از مهمترین برنامه های این موکب‌های عزاداری بود که مراسم ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا شد.

قضایی، نظامی، انتظامی

هفته گذشته در راستای حفظ حقوق عامه و به منظور پیشگیری از خطرهای جانی و مالی برای شهروندان، دستور تخریب رواق پیاده رو بازار ساحلی بندرعباس از سوی دادستان عمومی و انقلاب این شهر صادر شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در روزهای اخیر ۲ فروند کشتی حامل ۱۰۰ هزارتن سنگ آهن قاچاق با عیار ۶۲ و بالاتر قبل از خروج از آب‌های استان و اقدام به خام فروشی آن توقیف و تخلیه شد.

علی صالحی روز سه‌شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز ۶ فقره پرونده در خصوص ۶ فروند کشتی به میزان ۲۶۰ هزار تن سنگ آهن قاچاق در هرمزگان تشکیل شده است.

هفته گذشته با تلاش ماموران انتظامی هرمزگان دو شرور مسلح در شهرستان رودان به هلاکت رسیدند و یک گروگان هشت ساله نیز از چنگال آدم ربایان رهایی یافت.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم گفت: با پیگیری دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم مبلغ ۶۰۰ هزار درهم به عنوان دیه ۲ ملوان ایرانی کشته شده به دست پلیس امارات، توسط دولت این کشور پرداخت شد.

علیرضا مسافری روز پنجشنبه گذشته در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با همکاری سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی و دبی، مبلغ دیه این جوانان دریافت شد و پس از انجام تشریفات قانونی انحصار وراثت، به بازماندگان پرداخت می‌شود.

هفته گذشته همزمان با اربعین حسینی سه پرونده مربوط به یک نزاع و درگیری در بندرعباس با صلح و سازش مختومه شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تلاش ماموران انتظامی استان ۶۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان پارسیان کشف شد.

سردار غلامرضا جعفری شامگاه چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: ارزش ریالی محموله کشف شده ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است و در این رابطه یک نفرمتهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی  شد.

فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: با تلاش ماموران مرزبانی استان در نیمه نخست امسال شش میلیون و ۱۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در نوار مرزی استان کشف شد.

سردار حسین دهکی شامگاه یکشنبه گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: در همین مدت زمان انواع دیگر کالای قاچاق از جمله لوازم خانگی، مواد غذایی، تجهیزات کامپیوتری، مواد نیروزا، لوازم آرایشی و بهداشتی، فرآورده های شیلاتی و دیگر کالاها کشف شد که ارزش ریالی این کالاها دوتریلیون است.

یکشنبه گذشته برای نخستین بار در کشور، سالن ملاقات الکترونیک به منظور ارتباط آنلاین تصویری بین زندانیان و خانواده‌هایشان در زندان مرکزی بندرعباس راه اندازی شد.

ورزشی

دبیر هیات بسکتبال هرمزگان گفت: با انجام قرعه کشی لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور، حریفان خانه بسکتبال هرمزگان در این رقابتها مشخص شد.

رضا هنگام پور روز جمعه گذشته در گفت وگوبا ایرنا اظهار داشت: نماینده هرمزگان در این رقابتها در گروه دوم با تیم های بانوان شهر گرگان، مولتی کافه مشهد، شورا و شهرداری قزوین، کنکو تهران، پالایش نفت آبادان و آسمان سترگ سپهرداد تهران رقابت خواهد کرد.

رییس کمیته فوتسال هرمزگان گفت: فصل جدید لیگ برتر فوتسال استان از نیمه اول آذرماه امسال با حضور هشت تیم برگزار می‌شود.

حمید رضایی عصر چهارشنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: این مسابقه در ۲ گروه چهار تیمی به صورت متمرکز رفت و برگشت در شهرهای بندرعباس و میناب آغاز می‌شود.

مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان گفت: امسال در هفته تربیت بدنی و جوانان ۱۶ طرح ورزشی در استان به بهره برداری می‌رسد.

محمود رضا امیاری سه شنبه شب گذشته در نشست هماهنگی ستاد هفته تربیت بدنی و ورزش استان هرمزگان افزود: طرح‌های ورزشی شامل سالن ورزشی، زمین چمن مصنوعی و زمین‌های ورزشی روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha