سخت‌گیری‌های بیشتری برای پیشگیری از کرونا در قزوین اعمال می‌شود

قزوین - ایرنا - جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در قزوین گفت: با توجه به تداوم وضعیت قرمز و افزایش ابتلا به این ویروس، به زودی سخت‌گیری‌های بیشتری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اعمال می‌شود.

منوچهر حبیبی روز یکشنبه در  جمع خبرنگاران با بیان اینکه جزییات تصمیمات و سخت گیری های جدید در نشست ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان اعلام می شود، اظهار داشت: فعلا تصمیمی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای وضع جریمه برای افراد بدون ماسک در استان ها اتخاذ نشده و در این خصوص منتظر تصمیمات ملی هستیم.

این مسوول گفت: با این وجود از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا مجازات هایی برای اصنافی که پروتکل های بهداشتی رعایت نکنند پیش بینی شده به این شکل که اصناف در مرحله اول تذکر می گیرند، برای بار دوم یک هفته و بار سوم یک ماه پلمب می شوند و در صورت بی توجهی و تکرار برای بار چهارم پروانه کسب آنها باطل می شود.

وی اظهار داشت: تاکسی هایی نیز که رانندگان آنها از زدن ماسک خودداری کرده و اقدام به سوار کردن مسافران بدون ماسک بکنند جریمه می شوند و در صورت تکرار یک هفته به پارکینگ منتقل خواهند شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی به معنای تهدید سلامت و جان دیگران است و همگان در این خصوص به لحاظ قانونی و شرعی مسوول هستند.

حبیبی از شهروندان تقاضا کرد برای کاهش شیوع کرونا تنها برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند و همچنین حین حضور در بیرون از منزل و سرکار به طور مداوم از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری هرگونه اجتماع، گردهمایی و همایش و مراسم در استان قزوین با هدف کاهش شیوع کرونا، اظهار داشت: شهروندان از حضور و تردد در مکان های شلوغ باید پرهیز کنند چرا که اجتماعات از مستعدترین نقاط برای انتقال کرونا به شمار می روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha