واکسن آنفلوآنزا بیش از حجم پارسال در خراسان رضوی توزیع شد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون میزان توزیع واکسن آنفلوآنزای رایگان برای گروههای هدف در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی هفت برابر بیشتر از پارسال بودهاست.

دکتر مهدی قلیان اول روز یکشنبه  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا دو هفته گذشته تحویل گرفته شده است و تاکنون ۸۷ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برای گروههای هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه توزیع شده است.
وی ادامه داد: تحویل ۱۰ هزار دوز دیگر واکسن آنفلوآنزا برای گروههای هدف در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش‌بینی شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته تعداد کل واکسن‌های آنفلوآنزای توزیع شده به صورت رایگان و برای گروههای هدف در دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۱۲ هزار دوز بوده است.
قلیان افزود: گروه‌های هدف که در بخش دولتی و  به صورت رایگان واکسن آنفلوآنزا دریافت می‌کنند شامل مادران باردار، بیماران خاص نظیر گیرندگان پیوند و بیماران مبتلا به بدخیمی، بیماران دچار نقص سیستم ایمنی، جانبازان و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی به ویژه افراد در معرض خطر ابتلا به کووید بیماری کووید ۱۹ هستند.
به گفته وی، تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا در پاییز امسال با توجه به خطر تداخل و همزمانی این بیماری با پاندمی کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیماری آنفلوآنزا دارای سه تیپ A،B،C است و مجموعه‌ای از ویروس‌ها عامل این بیماری شناخته شده‌اند که گونه‌های آنها هر سال در حال تغییر هستند اما عمده بیماری آنفلوآنزای انسانی از نوع و تیپ A است که در سال گذشته گونهن  H۱N۱ بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha