کرونا سفر عمومی در خراسان شمالی را ۴۲ درصد کاهش داد 

بجنورد- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۶۸۷ هزار نفر با ناوگان عمومی استان مسافرت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد کاهش دارد.

سعید سبحانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جابه جایی مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی استان در قالب ۱۰۲ هزار و ۹۵۰ سفر انجام شده است که این رقم در مقایسه با سفرهای مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد کاهش دارد.

وی افزود: بیشترین مسافرت ها با ناوگان سواری کرایه ای بوده است و مسافران به علت شرایط کرونایی، اقبال کمتری به مسافرت با اتوبوس نشان داده اند.  

سبحانی درباره فعالیت مسافربران شخصی در استان نیز گفت: آمار دقیقی از میزان مسافرانی که با خودروهای پلاک شخصی جابه جا می شوند، وجود ندارد اما این رقم اگر بیش از مسافران ناوگان سواری کرایه عمومی نباشد، کمتر هم نیست.  

وی افزود: مسافربران شخصی در اقدامی غیرقانونی و غیرمجاز نسبت به جابه جایی مسافر، فعالیت دارند و تاکنون راهکار موثری برای جلوگیری از فعالیت آنان اندیشه نشده است.  

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: بیشترین مسافربران شخصی در مسیر بجنورد - مشهد، بجنورد - اسفراین، بجنورد - آشخانه و بجنورد - شیروان فعالیت دارند.    

سبحانی در خصوص جابه جایی کالا با ناوگان عمومی نیز گفت: در این مدت یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۰۰ تن کالا از مبادی شهرستان های استان به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی گفت: میزان جابه جایی بار در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵.۳ درصد افزایش یافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: این میزان بار در قالب ۱۱۹ هزار و ۱۴۶ سفر، جابه جا شده است.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha