۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 807
کد خبر: 84074199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عبدالله: صلحی که حقوق مردم در آن تلف شود، معنا ندارد

تهران- ایرنا- عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان گفت: صلحی که در آن حقوق اقشار مختلف کشور، گروه‌های قومی و اقلیت‌ها تلف شود، معنا ندارد و مورد پذیرش ما نخواهد بود.

به گزارش ایرنا از صفحه فیسبوک شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، عبدالله که شامگاه دوشنبه (۲۱ مهر) در مراسم گشایش بنیاد اجتماعی «زم زم» سخن می‌گفت، افزود: حق تعلیم و تحصیل، کار، آزادی بیان و انتخابات در نتیجه‌ سال‌ها تلاش و پیکار بدست آمده است و اجازه داده نخواهد شد تا این حقوق از مردم گرفته شود.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان با اشاره به مذاکرات صلح دوحه، گفت که مردم انتظار دارند مذاکرات به پیشرفت‌هایی نایل آید و سطح خشونت‌ها در کشور کاهش یابد. متاسفانه همزمان با مذاکرات صلح، خشونت‌ها افزایش یافته و موجب نگرانی مردم شده است.

وی در ارتباط با روند خروج نیروهای بیگانه از افغانستان گفت که رهبری هر کشوری، مطابق برنامه و استراتژی خود تصمیم‌گیری می‌کند، اما در هر صورتی جامعه بین‌المللی در مورد آینده‌ با ثبات افغانستان تعهد محکم دارد و روابط دوامدار با کشورهای همکار ادامه خواهد یافت.

نشست اولیه برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌افغانستانی روز شنبه ۲۲ شهریور با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، مقام‌های قطری و نمایندگان حدود ۳۰ کشور و سازمان‌های جهانی به صورت حضوری و یا آنلاین در دوحه قطر برگزار شد.

این در حالی است که با گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز مذاکرات، طرفین هنوز به توافق مورد قبول برای پایان دادن به چهاردهه مناقشه دست نیافته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha