هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در هفته وقف در کرمانشاه اهدا می‌شود

کرمانشاه- ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور اخیریه استان کرمانشاه گفت: در هفته وقف در استان کرمانشاه، هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، ۱۰۰ هزار جلد کتاب مانند قرآن کریم و دیگر کتاب‌های دینی و ۲ هزار پوشاک به دانش آموزان بی‌بضاعت اهدا می‌شود.

حجت الاسلام «محمد صالحی» روز چهاشنبه در نشستی خبری که به تشریح برنامه‌های هفته وقف در استان اختصاص داشت؛ برنامه های تخصصی هفته وقف را بررسی فرهنگ سازی رسانه ای وقف در راستای  نهادینه کردن ان در جامعه، جایگاه وقف در آیات قرآن کریم و عترت و طهارت (ع) با برگزاری ۱۱ کرسی، نقش وقف در عمران و آبادانی بقاع متبرکه و زیارتی همزمان با روز شهادت حضرت امام رضا (ع) اعلام کرد.

برگزاری نشست تخصصی نقش سازمان ها و نهاد در بحث وقف در استان، بررسی نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی در حوزه برادران و خواهران با ارایه راهکارها و بررسی جایگاه وقف در آموزش و فناوری از دیگر برنامه های هفته وقف در استان کرمانشاه است.

حجت الاسلام صالحی یکی از برنامه های مهم هفته وقف استان را برگزاری همایش سراسری نقش وقف در توسعه اقتصاد پایدار و جهش تولید از طریق ویدئو کنفرانس عنوان کرد و گفت: همچنین تکریم و تجلیل از نخبگان قرآنی و معارف اسلامی از دیگر برنامه این هفته است.

وی همچینین دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برای ارایه گزارش عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، برگزاری مسابقات مختلف هنری و قرآنی، پخش برنامه های تلویزیونی و مجازی درباره فرهنگ وقف را از جمله دیگر برنامه های هفته وقف در استان اعلام کرد. 

۱۷ موقوفه به موقوفات استان اضافه شده است

مدیرکل اوقاف و امور اخیریه استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۷ موقوفه به موقوفات استان افزوده شده است، گفت: یکی از برنامه‌های هفته وقف به تبیین جایگاه صیانت از اوقاف در استان اختصاص دارد.

حجت الاسلام صالحی همچنین از افتتاح ۱۰ نیروگاه خورشیدی در استان به مناسبت هفته وقف خبر داد و افزود: همچنین در این هفته پنج هکتار باغ دیم که به کمک شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده است افتتاح می شود.

مدیرکل اوقاف و امور اخیریه استان کرمانشاه یکی دیگر از برنامه‌های استان در هفته وقف را سرکشی تیم های پزشکی و درمانی از مناطق محروم و حاشیه نشین شهر برای درمان بیماران بی بضاعت اعلام کرد و گفت: در این هفته از مدافعان سلامت استان که مانند سربازان مرز دار و مدافعان حرم جهادگونه در این ایام کرونایی خدمت می کنند تجلیل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha