معاون استاندار خراسان شمالی: مشکلات حمل و نقل روستایی برطرف می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: با امضای تفاهم‌نامه ۶ هزار میلیارد ریالی با معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور مشکلات حمل و نقل روستایی برطرف و شهرداری ها و آتش نشانی ها هم به امکانات لازم تجهیز می‌شود.

غلامرضا هوایی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری اسفراین همچنین اظهار داشت: معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین از نعمت های خدادادی استان است که با تعیین تکلیف آن توسعه شهرستان شتاب می گیرد.

وی با تاکید بر تسریع در حل مساله تامین امنیت معدن  آلبلاغ اظهار داشت: برای تحقق آن باید  از ظرفیت بسیج و نیروی انتظامی استفاده کرد.

وی افزود: باید تلاش شود مسوولان‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو  هر چه سریعتر برای مدیریت وضعیت معدن پای کار بیایند.

معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذری به همین نام و در محدوده پارک ملی ساریگل واقع در شمال شرق این شهرستان قرار دارد.

برداشت غیرمجاز از این معدن سرب و روی، که در منطقه ای با همین نام واقع است، از سال گذسته  با هجوم سودجویان به این منطقه همراهاغلز شد که با ورود شورای تامین خراسان شمالی در اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته، این ناحیه از حضور سودجویان پاکسازی شد اما،  اینک پس از  مساعد شدن شرایط جوی امسال نیز با حضور مجدد برخی افراد محلی و غیرمحلی، برداشت غیرمجاز از این معدن مجددا روبرو شده است.

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شده تا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تاکنون در ثبت آن ناکام بماند ولی به ‌تازگی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کرده اما،  هنور اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

معاون  هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در سفر به اسفراین از پروژه های راه آهن اسفراین جوین و سد بیداوار  و از برخی پروژه های عمرانی راهسازی شهرستان بازدید کرد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلو متری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha