مناسب سازی معابر اصفهان برای نابینایان به‌کندی انجام می‌شود

اصفهان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت:مناسب سازی اماکن عمومی بعنوان کمترین حقوق معلولان و نابینایان در این استان به کندی انجام می‌شود.

مرضیه فرشاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن گرامیداشت ۲۴ مهر روز جهانی عصای سفید، افزود: پیگیر مناسب سازی اماکن برای نابینایان و معلولان در استان اصفهان هستیم و همکاری‌های خوبی توسط استاندار اصفهان، معاون عمرانی و مجموعه شهرداری انجام شده است.

وی ادامه داد: گرچه مناسب سازی اماکن عمومی با تاخیر و سرعت کند در حال انجام است اما تردد و حضور نابینایان در اجتماع می‌تواند زندگی مستقل بدون ترحم و با کرامت انسانی را به آنها هدیه کند که همه ما برای فراهم کردن این شرایط وظیفه داریم.

وی اضافه کرد: نابینایان در شرایط امروز وارد مسائل اجتماعی شده‌اند و این امر به افزایش مطالبه گری اجتماعی آنها کمک می‌کند.

فرشاد بیان کرد: پیامد افزایش مطالبه‌گری نابینایان ایجاد شرایط بهتر زیستن در جامعه برای آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از گلایه‌های نابینایان از مسوولان بهزیستی این است که با تغییر ساختار جتمع توانبخشی نابینایان شهدای هفتم تیر اصفهان قسمتی از آموزش‌های آنها تحت شعاع قرار گرفته و اما ناچار بودیم مدیریت این مرکز را از ساختار دولتی خارج کنیم.

مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت: اما به‌دلیل مطالبه بسیار زیاد و عمیقی که این عزیزان داشتند در حد اختیارات قانونی در حال برگشت این خدمات به آنها هستیم و به زودی کلاس‌های گذشته را که انتظار داشتیم بخش غیر دولتی و تشکل‌ها فعال کنند اما فعال نشده، بطور مجدد در این مجتمع راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت:بهره برداری از پرینتر خط بریل مجتمع هفتم تیر امروز با کمک خیران آغاز شد و کلاس‌های مورد نیاز نابینایان و جهت یابی را با کمک آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بطور مجدد فعال خواهیم کرد.

بیش از هشت هزار و ۳۰۰ نفر کم‌بینا و نابینا در تمام گروه‌های سنی تا بالای ۶۰ سال زیر پوشش بهزیستی اصفهان هستند که خدمات لازم را بر اساس نیازمندی خود دریافت می‌کنند و از این تعداد ۴۹ درصد زنان و ۵۱ درصد مردان هستند.

پانزدهم اکتبر مصادف با ۲۴ مهر به عنوان روز جهانی نابینایان یا قانون عصای سفید نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha