۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84079992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲۱ معتاد در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان زنجان پذیرش شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان تحت نظارت بهزیستی در سطح استان فعالیت می‌کنند و در ۶ ماهه اول سالجاری ۵۲۱ نفر در آنها پذیرش شده‌اند.

محمد محمدی قیداری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سن پذیرش در مراکز اقامتی و بهبود بازتوانی ۱۸ تا ۶۰ سال است که در این مراکز سم زدایی تحت نظر پزشک انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ در استان جهت نگهداری اجباری معتادان با دستور قضایی فعال است که طی ۶ماهه گذشته ۴۲۵ نفر را پذیرش کرده است و نیاز به ایجاد یک مرکز ماده ۲ تبصره ۱۶ دیگر در سطح استان احساس می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: مرکز سرپناه شبانه افراد با اختلال مصرف موادمخدر (شلتر) تحت نظارت بهزیستی فعال است که در ۶ ماهه نخست سالجاری ۳۹۹ پرونده در این مرکز تشکیل شده است.

محمدی افزود: ارائه سوزن و سرنگ رایگان به معتادان تزریقی به منظور پیشگیری از بیماری‌های خطرناکی چون ایدز و... توزیع غذا و لباس در مراکز گذری کاهش آسیب اعتیاد صورت می‌گیرد و در ۶ماهه گذشته ۱۱۵ پرونده در این خصوص فعال بوده است.

وی با بیان اینکه پذیرش در مراکز اقامتی و بهبود بازتوانی اعتیاد به صورت داوطلبانه است گفت: بر این اساس نگهداری اجباری معتادان به هرشکل و به هر دلیل در این مراکز ممنوع است.

این مسؤول یادآوری کرد: کمیته استانی ماده ۱۶ به ریاست بهزیستی و با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، اداره کار، نیروی انتظامی، معاون دادگستری و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشکیل جلسه داد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته ۲۴ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال تسهیلات به ۱۲۷ معتاد بهبود یافته با سابقه ۱۸ ماه پاکی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۸ مرکز بازتوانی و بهبودی معتادان تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۴ مرکز اقامتی، ۱۲ مرکز سرپایی و یک مرکز کاهش گذری آسیب و یک مرکز شلتر (سرپناه) در حال ارائه خدمات درمانی به معتادان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha