الحشد الشعبی: 95 درصد هسته‌های داعش در کرکوک نابود شده‌اند

بغداد - ایرنا - یک مسئول سازمان «الحشد الشعبی» عراق امروز (دوشنبه) با تشریح دستاوردهای نیروهای این سازمان در استان «کرکوک» گفت: ولایت خودخوانده گروه تروریستی «داعش» در این استان دیگر وجود خارجی ندارد و به تاریخ پیوسته و سرکردگان ارشد این گروه کشته و 95 درصد از عناصر آنها در کرکوک نابود شده‌اند. 

به گزارش ایرنا، «علی الحسینی» مسئول ارتباطات محور شمال عراق در سازمان الحشد الشعبی گفت: آنچه از آن به عنوان «ولایت کرکوک« گروه تروریستی داعش نام برده می‌شود، عملا دیگر وجود خارجی ندارد و به تاریخ پیوسته است.

وی افزود: آنچه اکنون وجود دارد، صرفا برخی هسته‌های فراری تروریستهای داعش است که در برخی مناطق این استان پنهان شده‌اند و نیروهای سازمان الحشد الشعبی با عملیات ویژه خود و هماهنگی با سایر تشکیلات امنیتی و هوانیروز و نیروی هوایی ارتش عراق آنها را تعقیب می‌کنند.

این مسئول سازمان الحشد الشعبی که با سایت «المعلومه» گفت وگو می‌کرد، خاطرنشان ساخت: چهار نفر از مهمترین سرکردگان اصطلاحا ولایت خودخوانده داعش با تلاش اطلاعاتی مشترک با الحشد الشعبی در نزدیک منطقه «طوزخورماتو» کشته شده‌اند. این سرکردگان تروریست مسئول حملاتی بودند که در برخی از مناطق صورت می‌گرفت.

وی همچنین افزود: در بُعد اطلاعاتی، الحشد الشعبی موفق شده که به حضور بسیاری از هسته‌های داعش که بین استان‌های کرکوک و صلاح الدین فعالیت می‌کنند، در ماههای اخیر پایان دهد.

الحسینی خاطرنشان کرد که 95 درصد هسته‌های گروه تروریستی داعش در استان کرکوک از بین رفته‌اند.

با وجود عملیات مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق مختلف این کشور از وجود تروریستهای داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی همچنان در استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین و الانبار» فعال هستند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha