فرماندار پیشوا: پل های روگذر راه آهن با تعامل مسوولان تکمیل می‌شود

تهران – ایرنا – فرماندار شهرستان پیشوا گفت: اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای تهران- ورامین – پیشوا منوط به تکمیل پل‌های روگذر در حال احداث بر روی راه آهن سراسری تهران مشهد است که این مهم با تعامل مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری محقق می‌شود.

حسین عباسی روز دوشنبه در جلسه مشترک با مدیرکل راه آهن استان تهران که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار کرد: سهولت در عبور و مرور و دسترسی به شبکه حمل و نقل درون شهری تهران، یکی از مطالبات مهم و به حق مردم پیشوا و جنوب شرق استان تهران است که به توجه ویژه دولت تدبیر و امید، مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.
وی افزود: قطار سراسری تهران – مشهد و قطار حومه‌ای تهران- ورامین – پیشوا در هنگام عبور از شهرستان پیشوا، با مسیرهای اصلی و فرعی و جاده‌های دسترسی روستایی برخورد می‌کند که طی سال‌های گذشته در برخی از این تقاطع ها از جمله روستای قلعه‌سین، کهنک و سلمان آباد، زیرگذر احداث شده است.
وی تصریح کرد: به منظور تردد خودروها به مرکز شهرستان پیشوا، در دو مسیر اصلی روستای قلعه سین و محمدآباد به پیشوا، ایستگاه سوزنبانی احداث شده که برای اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای، لازم است که این ایستگاه‌های سوزنبانی برچیده شده و دو پل روگذر که هم‌اکنون پایه‌های آن ایجاد شده، احداث شود.
عباسی افزود: در اجرای این دو پروژه مهم، مسائلی از قبیل دسترسی محلی و تأمین نظر مسئولان محلی مورد توجه قرار گرفت ولی به دلیل کمبود اعتبارات، تکمیل آن سال ها با تأخیر مواجه شد هر چند که می توان در شرایط پیش روی کشور، با تدابیر مدیریتی و افزایش همکاری های بین بخشی پروژه های عمرانی را پیش برده و در جهت رضایتمندی مردم گام برداشت.
وی تصریح کرد: تکمیل دو پل روگذر در چهارراه محمدآباد و قلعه سین از پروژه های مهم راه آهن در شهرستان پیشواست و به دلیل مشکلاتی که برای تردد مردم دارد باید هرچه سریعتر عملیاتی شود.
فرماندار پیشوا با اشاره به مشکلات ایستگاه راه آهن شهرستان پیشوا اظهارداشت: تعریض ایستگاه راه آهن و ایجاد بلوار در محدوده ایستگاه به منظور رفاه حال مسافران، در اولویت برنامه های شهرداری قرار دارد و لازم است تا شرکت راه آهن با اخصاص بخشی از فضای در اختیار خود برای ایجاد پارکینگ، مشکل مردم را رفع کند.
وی گفت: به منظور تأمین نظر مسوولان شهرستان و رفع معارضین مورد نیاز برای اجرای این دو پروژه مهم، به همکاری مناسب بین مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری نیاز است که این مهم با برگزاری جلسات تخصصی و هماهنگی محقق می‌شود.
پروژه قطار حومه ای تهران – ورامین- پیشوا از مصوبات دولت نهم است که برای تکمیل آن لازم است که در محل تقاطع راه آهن با مسیرهای محلی، روگذر و زیر گذر تردد خودرو احداث شود.
از مجموعه ده ها تقاطع راه آهن با مسیرهای مواصلاتی شهرستان های جنوب شرق تهران، دو پل روگذر امام رضا (ع) و زیرگذر ۱۵ خرداد ورامین احداث شده، دو زیر گذر در شهرستان پیشوا در حال احداث است و دو پل روگذر شهرستان پیشوا نیمه تمام رها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha