سیاهه آلودگی هوای مشهد مصوب شد

۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 84081364
سیاهه آلودگی هوای مشهد مصوب شد

مشهد- ایرنا- معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: لیست و سیاهه منابع آلودگی هوای مشهد توسط شهرداری تهیه و در در کارگروه کاهش آلودگی هوای استانداری خراسان رضوی مصوب شده است.

مهدی یعقوبی روز سه شنبه در آیین رونمایی از طرح هوشمند تفکیک پسماند در این شهر افزود: مهر ماه ۱۳۹۷ تفاهمنامه تدوین سیاهه منابع آلودگی هوای مشهد بین شهرداری این شهر و دانشگاه صنعتی شریف تهران منعقد شد تا سهم هر یک از منابع آلاینده در این کلانشهر مشخص شود.
وی ادامه داد: این سیاهه تدوین و طی روزهای اخیر در کارگروه کاهش آلودگی هوای استانداری خراسان رضوی مصوب شد.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: منابع آلاینده هوای مشهد به طور دقیق با تعیین سهم آلایندگی و شمار خودروهای فرسوده در سطح این کلانشهر از موارد بررسی شده در این سیاهه هستند.

یعقوبی افزود: طبق این سیاهه ۶۴ درصد از منابع آلودگی هوا در مشهد مربوط به منابع متحرک و ۳۶ درصد مربوط به منابع ثابت و نیروگاه‌هاست.

وی اضافه کرد: در بخش منابع متحرک آلودگی هوا سهم خودروهای شخصی ۵۱ درصد و سهم خودروهای سنگین و کامیون‌ها ۴۹ درصد است از این رو نوسازی خودروها نقش مهمی در کاهش آلایندگی‌ها دارد و در سه سال گذشته در حوزه خدمات شهری نوسازی ناوگان در دستور کار است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت؛ در این راستا عمر ناوگان خودرویی در حوزه حمل پسماند نیمه‌سنگین از ۱۸ سال به چهار سال کاهش یافته‌ است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: شهرداری مشهد در ارتقا شاخص های زیست محیطی روند خوبی دارد و مدیریت شهری و شورای شهر مشهد در این خصوص برنامه دارند.

تورج همتی با اشاره به جمع آوری روزانه ٢ هزار تن پسماند افزود: پنج میلیارد ریال روزانه هزینه مدیریت پسماند می شود و ١١ درصد این میزان تفکیک می شود.

وی ادامه داد: شرایط ارتقای تفکیک زباله تا ٢٠ درصد وجود دارد و اشتغال سبز برای این کلانشهر ایجاد می شود.

او با اشاره به ورود خوب شهرداری مشهد به موضوع ساماندهی کشف رود افزود: نگاه متعالی در حوزه ارتقای شاخص های زیست محیطی باید تداوم داشته باشد و حمایت لازم را در این خصوص از شهرداری خواهیم داشت.

در این مراسم طرح هوشمند تفکیک پسماند از مبدا به همراه نوسازی ٣٣ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین خدمات شهری در مشهد رونمایی و بهره برداری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha