۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۳
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84082009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واقفان و فعالان عرصه وقف خراسان شمالی تجلیل شدند

بجنورد- ایرنا- ۳۰ نفر از واقفان، فعالان عرصه وقف و همچنین اصحاب رسانه خراسان شمالی روز سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانسی در شبستان امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد تجلیل شدند.

در این آیین که با عنوان همایش یاوران وقف، وقف و رسانه برگزار شد از هشت واقف جدید و هفت نفر از خیران، خدام و هیات امنای مساجد و بقاع متبرکه و همچنین ۱۵ نفر از اصحاب رسانه استان با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این آیین گفت: وقف یکی از مصادیق احسان، خیرخواهی و اعتقاد به معاد است که نهادینه کردن این سنت پسندیده در جامعه نیازمند اطلاع رسانی است.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی برگزاری همایش و آیین های تجلیل از واقفان و خیران را گامی مهم در جهت پاسداشت تلاش های خیرخواهانه، ترویج و اشاعه فرهنگ احسان و نیکوکاری و آشنائی مردم با سنت پسندیده و خیرخواهانه وقف دانست.

وی در ادامه به فعالیت های این اداره کل اشاره کرد و گفت: از محل موقوفات خراسان شمالی، نیمه نخست امسال ۲ هزار بسته معیشتی هرکدام به ارزش سه میلیون و۵۰۰ هزار ریال بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

وی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۲۵۰ هزار ماسک در سطح اماکن متبرکه تولید و به صورت رایگان در سطح استان توزیع شد.

وی افزود: بازسازی رقبات استان در سال گذشته پنج هزار متر مربع بوده که شاخص ترین آن استخر ایوب در شمال شرقی بجنورد است.

وی در ادامه گفت: علی‌رغم شیوع کرونا، افزایش ۲۹ درصدی در نیت واقفان را شاهد بودیم.

 به گزارش ایرنا، از جمله افراد مورد تجلیل قرار گرفته در این همایش حمید یزدانی است که یک قطعه زمین به ارزش چهار میلیارد ریال برای تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده و توزیع آن بین نیازمندان و عزاداران سیدالشهدا وقف کرده است.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

این استان با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ در صد از آنان در روستاها سکونت دارند جزو استان های کم درآمد کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha