به گزارش روز چهارشنبه وزارت آموزش و پرورش، درراستای هماهنگی بیشتر با شرایط کرونایی، معاونت آموزش متوسطه اقدام به تهیه و تدویناین راهنما کرده است که حاصل مطالعات ملی و بین المللی و نتایج تجارب به دست آمده از شرایط اخیر است؛ که پس از تدوین نگاشت اولیه، توسط تعدادی از کارشناسان و مدیران مدارس کشور اعتباربخشی شده است. لذا مدارس با استفاده از آن و با انتخاب الگوی مناسب جهت ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان یاری کنند.
تحلیل شرایط واحد آموزشی و انتخاب الگوی ارائه خدمات آموزشی و تربیتی مناسب، اطلاع رسانی به معلمان و دانش آموزان، بررسی، تبیین وتحلیل، منجر شدن گزارهها به بهبود عملکرد مدرسه توجه به حفظ آرامش، تهیه اطلس آموزشی مدارس براساس نحوه ارائه خدمات آموزشی مطابق با امکانات و اولویتهای انتخابی دانشآموزان، ورود به سامانه «سناد» اولویتهای انتخابی هر دانش آموز و ... از جمله نکاتی است که در این راهنما بر آن تاکید شده است.
شناسایی و تهیه گزارشهای مدیریتی از مدارس مبتنی بر الگوی ارائه خدمات آموزشی و تربیتی راهنما صورت میگیرد و پرسش نامه مربوط به الگوی انتخاب شده باید در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به نشانیLtms.medu.ir توسط مدیران مدارس تکمیل شود.
به گزارش ایرنا، مدارس و تمامی مراکز آموزشی از ابتدای اسفند سال 98 تا 27 اردیبهشت ماه سال 99 تعطیل شد و در این شرایط آموزشها به صورت مجازی تداوم یافت اما وزارت آموزش و پرورش با آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه به صورت حضوری، مجازی و ترکیبی یادگیری و آموزش را دنبال کرده است.
نظر شما