رئیس جمهور عراق: خواهان همیاری جهانی برای مبارزه با تروریسم هستیم  

بغداد - ایرنا - رئیس جمهور عراق تروریسم را در صدر چالش های جهانی دانست و بر لزوم همیاری بین المللی برای مبارزه با آن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز (شنبه) در پیامی به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس این سازمان، بر لزوم همیاری بین المللی برای مقابله با چالش های جهانی از جمله کرونا و تروریسم تاکید کرد و گفت: جهان امروز با چالش های بزرگی روبرو است که در صدر آنها کرونا و تروریسم قرار دارد. عراق تجربه دشواری در زمینه تروریسم دارد، اما این کشور توانسته به یاری نیروهای مردمی و دستگاههای مختلف امنیتی و حمایت هم پیمانان و دوستانش ضربه ای کاری به گروه تروریستی داعش وارد کند، اما جنگ علیه تروریسم همچنان پابرجاست و لازم است که تلاش بین المللی برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن ریشه های آن از طریق مبارزه با فساد ادامه یابد.

وی افزود: ما بار دیگر از سازمان ملل و جامعه بین المللی می خواهیم که از ملت عراق در مقابله با چالش ها حمایت کند. انتخابات زودهنگام پارلمانی انتظار ما را می کشد و این امر تضمین سلامت آن و تحقق اراده آزاد شهروندان را ایجاب می کند، چرا که عراقی ها چشم انتظار تغییر در راستای انتظارات خود و آینده نویدبخشی هستند که بتوانند از ثروت های کشور با حکمرانی بالغ و دولتی مستحکم و حاکمیت کامل برخوردار باشند.

برهم صالح در این پیام همچنین یاد و خاطره «سرجیو دی میستورا» نماینده اسبق دبیرکل سازمان ملل و همکارانش را گرامی داشت که در حمله تروریستی در عراق کشته شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha